Boeing 787-9, mille pardal oli 49 inimest, lendas 16 200 kilomeetrit New Yorgist Sydneysse 19 tundi ja 16 minutit, vahendab uudistekanal BBC.

Järgmisel kuul plaanib ettevõte katsetada vahemaandumiseta lendu Londonist Sydneysse.

Qantas loodab otustada, kas marsruute alustada, 2019. aasta lõpuks.
Kui plaanidega edasi minna, hakkaksid lennud toimuma 2022. või 2023. aastal.

Ühelgi kommertslennukil ei ole veel võimekust nii ülipikkadel lendudel reisijate ja täis lastiga lennata, vahendab Reuters.

Et lennukile jaguks piisavalt kütust, vältimaks vahepealset tankimist, tõusis Qantase lennuk õhku maksimaalse kütuse, piiratud pagasi ja ilma kaupadeta.

Reisijad seadsid pärast pardaleminekut oma kellad Sydney ajale ja neid hoiti ärkvel kuni öö saabumiseni Ida-Austraalias, et vähendada nende jetlag'i ehk nn ajavööndivahetuse väsimust.

Kuus tundi pärast õhkutõusmist pakuti reisijatele suure süsivesikute sisaldusega einet, misjärel tuled hämardati, julgustamaks neid magama jääma.

Konkurents ülipikkade lennuliinide turul on viimastel aastatel tihenenud, sest mitmed lennuettevõtjad on hakanud lendama pikendatud marsruutidel.

Singapore Airlines alustas möödunud aastal peaaegu 19-tunniseid lende Singapurist New Yorki, mis on hetkel ka maailma pikim regulaarne kommertslend.

Samuti mullu alustas Qantas 17-tunniseid otselende Perthist Londonisse, Qatar Airways aga 17,5-tunniseid lende Aucklandi ja Doha vahel.