Kaitseminister Lieģis ütles telekanali LNT saatele „900 sekundit" antud intervjuus, et tegu on esimese korraga kui NATO hävituslennukid täitsid taolist ülesannet Baltimaade õhuruumis.  

Lieģis märkis, et seda intsidenti võidakse arutada tulevastel Vene-NATO läbirääkimistel, kuid ta ei konkretiseerinud, kas ja mil moel Läti kavatseb selles suhtes tegutseda.

Vene sõjalennukit eskortisid praegu õhuturbemissiooni raames alates juulikuust Balti õhuruumi valvava Saksa õhuväe hävituslennukid Eurofighter Typhoon, mis paiknevad Leedus Zokniai lennuväebaasis.

Intsidendi toimumist kinnitavad ka Luftwaffe poolt tehtud fotod. Käsk eskortida Läänemere kohal piki Läti piiri lennanud Vene seirelennukit Beriev A-50 Šmelj (NATO nimi Maystray) anti otse NATO staabist Ramsteinist Saksamaalt.

Ekspert: Balti ruum on kaitse all

Sõjalise eksperdi sõnul pole Baltikumis baseeruvatel NATO hävitajatel tulnud siiani taolisi missioone täita. Nii demonstreeriti NATO valvsust – näidati, et Baltimaade õhuruum on sarnaselt teistele alliansi liikmetele kaitse all.

„See on rohkem kui NATO standardid nõuavad. Tavalise protseduuri kohaselt peavad NATO sõjalennukid tõusma õhku siis kui rikutakse õhupiiri. Antud juhul rikkumist polnud, kuid hävitajad tegid seda ja näitasid Vene lennukile - „Me näeme ja jälgime teid“. See on kindel signaal. Oleme rahul,“ selgitas spetsialist.

Ekspert lisas, et riigid otsustavad ise, kas edastada üldsusele teavet lennukite eskortimiste ja muu säärase kohta, kuid tavaliselt seda ei tehta. Antud juhul tegi Luftwaffe seda omal algatusel.