„Liibüa julgeolekuteenistused lasid lennuki õhku. Nad arvasid, et selle pardal on opositsiooniliider Mohammed al-Megrief, kuid pärast lennuki õhkulaskmist leiti, et ta ei olnud lennukis,“ ütles Shalgam, kes jooksis Muammar Gaddafi poolelt üle selle aasta algupoolel, vahendab AFP.

19. septembril 1989 kukkus Nigeerias alla UTA reisilennuk DC-10, mis oli teel Brazzaville’ist N’Djamena kaudu Pariisi. Lennuki pardal plahvatas lõhkekeha ning hukkusid 170 reisijat ja meeskonnaliikmed. Hukkunute hulgas oli 54 Prantsuse kodanikku.

Prantsuse kohus mõistis 2009. aastal kuus Liibüa agenti tagaselja eluks ajaks vangi rünnaku korraldamise eest, kuid Liibüa pole kunagi oma süüd tunnistanud.

Siiski oli Tripoli 2004. aastal nõus maksma ohvrite perekondadele 170 miljonit dollarit kompensatsiooni.

Lisaks sellele ütles Shalgam, et 1988. aasta pommiplahvatus Pan Ami reisilennukil Šotimaa küla Lockerbie’ kohal, mille tagajärjel hukkus 270 inimest ja milles süüdistatakse samuti Liibüat, oli palju keerulisem kui rünnak UTA lennuki vastu.

„Lockerbie’ operatsioon oli palju keerulisem ... riikide ja organisatsioonide rolli on arutatud ja kuigi Liibüa teenistusi on asjaga seostatud, ei arva ma, et see oli puhtalt Liibüa operatsioon,“ ütles Shalgam.