„Ma tahtsin laeva kiirust vähendada. Aga tüürimees ei täitnud mu käske korralikult,“ ütles Schettino Grosseto kohtus, kus pärast suvevaheaega jätkub kohtuprotsess, kus teda süüdistatakse surma põhjustamises ja laeva maha jätmises, vahendab AFP.

„Ta tüüris vales suunas ja toimus kokkupõrge,“ ütles Schettino Itaalia meedia teatel. Seega süüdistab ta vea tegemises, mis põhjustas saatusliku viivituse laeva kursi muutmisel, tüürimees Jacob Rusli Bini.

„Kui poleks olnud seda viivitust ja viga... oleks laev peatunud,“ lisas Schettino.

Tabloidides Itaalia vihatuimaks meheks nimetatud Schettinot süüdistatakse liiga kiiresti ja Giglio saare rannikule liiga lähedal sõitmises, et teha riskantne manööver sealsete elanike „tervitamiseks“, mis on Itaalia meretraditsioon.

Schettino kaitsemeeskond palus luba saata eksperdid hiljuti püsti tõstetud laevavraki pardale, et teha kindlaks, kas katastroofile võisid kaasa aidata ka tehnilised probleemid.

Schettinot, kes on saanud hüüdnime „Kapten Argpüks“ laevalt väidetavalt esimeste hulgas põgenemise eest, võib süüdimõistmise korral oodata kuni 20-aastane vanglakaristus.

52-aastane Schettino nõuab, et Euroopa suurim kruiisilaevade operaatorfirma Costa Crociere võtaks osa süüst enda kanda.

Admiral Giuseppe Cavo Dragone, kes juhtis laeva musta kasti uurinud eeskonda, lükkas ümber väite, et tüürimees Rusli Bin on õnnetuses süüdi.

„Tüürimees hilines käsu täitmisega 13 sekundit, kuid kokkupõrge oleks aset leidnud igal juhul,“ ütles Cavo Dragone.

Rusli Bin mõisteti juulis kokkuleppemenetluse korras aastaks ja kaheksaks kuuks vangi tema rolli eest Costa Concordiaga toimunud õnnetuses.

Esialgne uurimine viitas sellele, et tüürimees ei pruukinud kapten Schettino käsust halva keeleoskuse tõttu aru saada.

Kokkuleppemenetluse korras karistati veel nelja kahtlusalust, sealhulgas Costa Crociere kriisiüksuse direktorit.