Pärast seda, kui Concorde'i lennuk teisipäeval Pariisi lähedal alla kukkus ja 113 inimest surma sai, avaldati mitmel pool kahtlust 30 aastat kasutusel olnud lennukimudeli kõlblikkuses.

"Õnnetus ja mure vananeva ülehelikiiruslennuki tugevuse suhtes seavad lennuki tuleviku kahtluse alla," arvas lennundusajakiri Flight International.

Kuid Briti lennunduse sünnipaigas Farnsborough's peetud messil väitsid tööstusjuhid, et Concorde'il on veel piisavalt toetajaid, pidamaks vastu kuni oma plaanitud eluea lõpuni, umbes 2010. aastani.

"Olen kindel, et see mudel tuleb tagasi... Tehakse mõningaid muudatusi ja siis lendab Concorde jälle," ütles Preston Henne, USA lennukifirma Gulfstream asepresident.

"Seda kavatseti kasutada umbes 2010. aastani ja see võib veel sinnani vastu pidada," väitis ta.

Tegelikkuses on Concorde'ist ja üldse ülehelikiirusel reisilennukite kasutamisest vähe majanduslikku kasu tõusnud.

Kui firmad British Aircraft Corporation ja Aerospatiale France lennuki 1960.-1970. aastatel konstrueerisid, arvestasid selle toetajad, et maailmas on piisavalt rikkaid inimesi, hoidmaks töös sadu ülikalleid ülehelikiirusega lendavaid lennukeid.

Tegelikkuses võeti Concorde'i reisilennukeid kasutusse ainult 14 ning üks lennufirma Air France Concorde'idest lammutati paari aasta eest varuosadeks.

Praegu ei suuda Air France ja British Airways korraldada päevas rohkem kui kolm edasi-tagasi lendu New Yorki. Analüütikute sõnul saadakse Concorde'idest siiski veidi ka tulu ja lennukid toovad oma firmadele kõvasti kuulsust.

British Airwaysi esindajate sõnul ei saa Concorde'i iga mõõta samamoodi nagu teiste lennukite oma, sest ülehelikiiruslennukeid kasutatakse palju vähem.

BA vanimal Concorde'il on lennutunde 22.742 ja noorimal 15.045, seega vastavad need kulumisastmelt viie-kuue aasta vanusele Boeing 747 reisilennukile, väidavad ametnikud.