Ohtlikud lõbusõidud reisirongidega toimusid eelmise aasta märtsis ja aprillis, kuid said teatavaks alles nüüd, sest Geraardsbergenist pärit noormees pidi esmaspäeval Dendermondes kohtu ette astuma, kirjutab ajaleht Nieuwsblad.

30. märtsil 2010 juhtis Wim E. esimest korda rongi. Ta sõitis siis Antwerpenist Berchemisse ja Essenisse. 6. aprillil kordas ta oma ohlikku trikki. Ida-Flandrias Herzeles astus ta rongi peale ja sõitis suure hulga reisijatega Brüsselisse. Seal jäi ta juhikohale istuma ja sõitis veidi hiljem tagasi Aalsti. Sellest aga ei piisanud. Päev hiljem juhtis ta veelkord rongi liinil Brüssel-Zottegem.

Kuidas tal see õnnestus? Wim astus jaamades lihtsalt rongijuhtide juurde väljamõeldud jutuga, et ta on rongijuhi stažöör, kes on varsti valmis lõpueksami tegema. Enne seda peab ta aga veel praktikat saama. Oma juttu kinnitas ta tuntud instruktorite nimesid nimetades. See oli rongijuhtidele piisav, et noormees kabiini ja juhiistmele lubada.

Wim oli võimeline ronge juhtima, sest on enese sõnul raudteefriik. Peale selle oli päris rongijuht alati kõrval ja võis sekkuda, kui midagi juhtub.

See ei olnud aga päriselt nii. Uurimine näitas, et Wim ületas kiirust. Kohas, kus oli maksimaalselt lubatud sõita 130 kilomeetrit tunnis, sõitis tema 140-ga.

„Ta seadis sadade inimeste elu ohtu,“ ütles prokurör Ann Soenens. „Ma nimetan seda rongi kaaperdamiseks.“

„Ma tean, et rongis oli tõesti palju rahvast,“ tunnistas Wim. „See on õige, kui prokurör ütleb, et ma seadsin inimelud ohtu. Ma oleksin pidanud mõtlema.“

Belgia raudteefirma NMBS juhtunut ei kommenteerinud. Pressiesindaja Frieke Neyrincki sõnul on neil liiga vähe informatsiooni.