Zürichi firmale Avisto AG kuulunud lennuk Shorts SD 360-300 oli teel Tripolist Liibüa suurimasse naftakeemiakompleksi Marsa el Bergasse, kuid tegi enne päralejõudmist hädamaandumise merre.

Liibüa uudisteagentuur Jana teatas kohalikele lennundusvõimudele ja päästeametnikele viidates, et päästeoperatsioonid veel kestavad. Agentuuri sõnul töötasid kõik lennuki reisijad Liibüa naftakompaniis Sirte Oil.

Briti välisministeeriumi pressiesindaja ütles, et lennuki pardal oli 13 britti ja mõnede neist said surma. Täpset arvu ei osanud ta öelda.

Šveitsi transpordiministeerium teatas Bernist, et lennuk läks põhja. Avisto pressiesindaja ütles Šveitsi raadiole, et pardal oli 16 inimest Liibüast, 13 britti, kaks Kanadast, kolm Indiast, kolm Horvaatiast, kolm Filipiinidelt ja üks Pakistanist. Lennukis oli kaks pilooti ja üks stjuuardess.

Avisto lennuk vedas Sirte Oili töölisi Liibüa lääneosas asuvast Tripolist Sirte lahe idanurgas paikneva Marsa el Brega naftaväljadele ja kompanii kontoritesse.

"Kell 13.30 (Eesti aja järgi) hakkas lennuk lähenema tavapäraselt Brega lennuväljale. Umbes viis minutit hiljem ütles piloot, et mõlemad mootorid lakkasid töötamast ja teatas, et üritab hädamaandumist vette," öeldakse Šveitsi transpordiministeeriumi avalduses.

"Lennuk kukkus vette otse enne Liibüa rannikut ja uppus."

Briti lennundusekspert David Learmount ütles, et lennukil pidi kütus otsa sama, või tekkis mõlemas mootoris ühesugune rike.

"Ma ei usu, et mõlemad mootorid võisid täiesti erinevatel põhjustel rivist välja minna," ütles ta Briti telekanalile Sky News.

Šveitsi lennuõnnetuste uurija peab Tripoli sõitma Ottawast, kus ta aitab välja selgitada 1998. aasta septembris Halifaxi lähedal alla kukkunud Swissairi reisilennuki katastroofi asjaolusid. Õnentuses sai surma 229 inimest.

Avisto lennuk oli sel nädalal juba teine allakukkunud Šveitsi lennuk.

Esmaspäeval kukkus alla Zürichist startinud Šveitsi lennufirma Crossair väikelennuk ja kõik 10 pardal viibinud inimest said surma.