„Tean vaid seda, mida televisioonis räägitakse. Loodan, et näen oma meest niipea, kui võimalik,” ütles laeva mehhaaniku Vladimir Kašinini naine Olga Helsingin Sanomate vahendusel.

Dmitri Fazõlovi isa Vaziri hämmastas, et poega ei lubatud isegi Moskvast koju helistada. „Mitte keegi ei räägi midagi. Vaatame ainult telekat. See on tobe,” ütles Vazir Fazõlov.

Arctic Sea operaator on Arhangelski firma Solchart, mis asutati alles oktoobris. Enne seda opereeris laeva Läti ettevõte Aquaship.

Solcharti juht ja osanik Nikolai Karpenkov oli neljapäeval valmis saatma Arctic Sea’le uue meeskonna. Venemaa laevastik käsku teeleasumiseks aga ei andnud.

„Armee juhtkond ei räägi meile midagi, kuigi oleme palunud,” ütles Karpenkov.

Miks ei suundunud laev Rootsi vetes toimunud kaaperdamise järel lähimasse sadamasse?

„Kapten teatas, et laev viga ei saanud. Me ei osanud kahtlustada, et kaaperdajad on veel laeval,” ütles Karpenkov, kelle sõnul töötasid laeva sidesüsteemid niikaua, kuni see lahkus 1. augustil La Manche’i väinast. „Mitte miski ei tundunud valesti olevat.”

2. augustil laev kadus ja siit alates on ka Karpenkovi suu lukus. „Ma ei kommenteeri seejärel toimunut.”