Reuters avaldas Air France’i ja Airbusi vahelise infovahetuse probleemile lahenduse otsimise kohta. Valed andmed lennukiiruse kohta tekitasid muret juba 2001. aastal.

September 2007

Air France’i teatel soovitab Airbus oma klientidel, kes kasutavad A320 tüüpi lennukeid, mitmete tõrgete tõttu ära vahetada kiirust mõõtvad sensorid, mida tuntakse nime all Pitot’ torud. Vabatahtlik soovitus kehtib ka A330/340 lennukiperekonna kohta. Air France vahetab ära A320 tüüpi lennukite Pitot’ torud, millega on esinenud probleeme, kuid A330/340 puhul ei võeta midagi ette.

Mai 2008

Air France täheldab ajutist, mitu minutit kestvat andmete puudumist lennukiiruse kohta jäätumise tõttu A330/340 tüüpi lennukitel.

Air France avaldab Airbusile survet lahenduse otsimiseks. Lennufirma teatel väidab Airbus, et väiksemale A320-le soovitatud sensorid ei lahenda probleemi ja kordab olemasolevaid tegutsemisjuhiseid.

2009. aasta esimene kvartal

Laboritestid näitavad Air France’i teatel, et uued sensorid võivad siiski vähendada jäätumisprobleemi suurtel kõrgustel. Lennufirma väitel teeb Airbus seejärel ettepaneku teha selle tõestamiseks katsetused lennu ajal.

27. aprill

Air France otsustab lennukatsetust mitte ära oodata ning hakkab oma 16-le A330-le ja 19-le A340-le uusi sensoreid installeerima.

1. juuni

Lend 447 kaob tormis Atlandi ookeani kohal.

4. juuni

Airbus teatab, et andis välja pilootidele mõeldud nõuandva meeldetuletuse tegutsemise kohta ebausaldusväärsete kiirusandmete puhul.

5. juuni

Prantsusmaa lennuõnnetuste uurimise ametkond BEA teatab, et uurimine keskendub tormile ja ebaõigetele andmetele lennukiiruse kohta, kuid ei välista mitte midagi.

6. juuni

BEA teatel saatis A330 välja 24 automaatset veateadet, mille hulgas oli ka teade lahknevuste kohta andmetes lennukiiruse kohta, mis oli sarnane varasemate intsidentidega sama tüüpi lennukitel. BEA väitel on siiski liiga vara õnnetuse põhjuste üle spekuleerida.

Airbus kinnitab, et soovitas kiirussensorid enne katastroofi ära vahetada, kuid ei ütle, kas jutt on 2007. aastal saadetud teatest, millele viitab Air France. Pressiesindaja sõnul oli see uuendus, mitte kohustuslik turvameede.

Air France teatab, et on kiirussensorite vahetamisprogrammi kiirendanud. Lennufirma ei ütle, kas alla kukkunud A330-l olid uued sensorid ega ka seda, kui suurel osal lennukitest on sensorid vahetatud.