Stjuardessid üritasid alguses reisijate kaebusi ignoreerida ja ähvardasid nad Boeing 767-st välja visata, kui probleemide tekitamist ei lõpetata. Kui aga rahulolematus levis, tulid pardale Aerofloti esindajad reisijaid maha rahustama, kirjutab The Times.

Üks Aerofloti esindaja püüdis rahvast maha rahustada, väites, et pole üldse nii suur probleem, kui piloot on purjus, sest lennuk lendab praktiliselt ise.

Tšeplevski ei aidanud reisijate hirmu hajutamiseks ise sugugi kaasa, keeldudes piloodikabiinist väljumast. Kui ta lõpuks seda tegi, oli ta pealtnägijate sõnul oma jalgel ebakindel ja verd täis valgunud silmadega.

Ühe reisija, Katja Kušneri sõnul vaatas piloot reisijaid alguses nagu need oleksid hullumeelsed. Seejärel, kui reisijad keeldusid istumast, lubas piloot, et istub vaikselt nurgas. Lennuki pardal oli veel kolm pilooti ja Tšeplevski lubas, et ei puuduta isegi juhtimisinstrumente.

Selgus, et lennuki pardal viibis televisiooni saatejuht Ksenija Sobtšak, kes nõudis, et kõik neli pilooti välja vahetataks.

Lennukompanii andis lõpuks järele ja kolme tunni pärast võis lend New Yorgi poole uute pilootidega alata. Üle 100 reisija saatsid selle aja mööda, kirjutades alla petitsioonile, milles nad deklareerisid, et nende arvates oli Tšeplevski purjus.

Aerofloti esindaja teatas, et piloodile tehtud analüüsid ei näidanud märkigi alkoholist tema veres. Reisijaid süüdistas ta massipsühhoosis. Hiljem öeldi, et Tšeplevski võis saada enne lendu rabanduse.

Piloot ütles ajalehele Komsomolskaja Pravda, et tähistas õhtul enne lendu koos sõpradega oma 54. sünnipäeva, kuid kinnitas, et ei tarbinud alkoholi.

Ajaleht Kommersant teatas sel nädalal, et septembris Permi lähedal alla kukkunud Aerofloti tütarfirma lennuki kapteni verest leiti alkoholi jälgi. Ei osata öelda, kas see oli põhjus, miks kapten end „kehvalt” tundis ja lennuki juhtimise veidi enne maandumist teisele meeskonnaliikmele üle andis.