Mehhiko tsiviillennundusamet asus läbi viima auditit, et mõista, kas lennufirma Damojh on võimeline hetkel kehtivatest regulatsioonidest kinni pidama, ja koguda teavet, saamaks selgust 110 hukkunuga lennuõnnetuse kohta Kuubal, vahendab uudisteagentuur AP.

Teadaolevalt keelas Lõuna-Ameerika põhjaosas asuv Guyana juba mullu Damojhi lennukitel oma õhuruumi siseneda, kui tuli välja, et lennufirma astus üle rahvusvahelistest nõuetest ja ladus oma õhusõidukid eluohtlikult triiki pagasit täis. Teadaolevalt leiti kontrolli käigus pagasit ka lennuki WCst. Kõnealust lennukit ja selle meeskonda rentis Damojhilt Hondurase odavlennufirma EasySky, nagu tegi reedel kokkuleppe raames ka Kuuba rahvuslik lennufirma Cubana de Aviacion.

Mehhiko ametivõimude teatel oli Damojhil luba tegeleda lennukite rentimisega ja see läbis ka 2017. aastal selleks vajaliku täiendkontrolli. Uuest auditist toonase otsuse ülevaatamiseks anti teada laupäeval.

Kuuba transpordiminister Adel Yzquierdo Rodriguez ütles ajakirjanikele, et Cubana hakkas Damohjilt lennukit rentima vähem kui kuu aja eest uue kokkuleppe alusel, mille kohaselt vastutas lennuki tehnilise olukorra eest täielikult Mehhiko firma. Kuuba tsiviillennundusameti juhi Armando Daniel Lopeze sõnul ei jõudnud nendeni sel kuul ühtki kaebust reedel allakukkunud lennuki kohta.

Yzquierdo sõnul on tavaline, et Kuuba rendib kokkulepete raames lennukeid erinevatelt ettevõtetelt, sest USA kaubandusembargo tõttu ei ole võimalik saareriigil piisavalt võimekat isiklikku lennubaasi omada. Ka ei ole Kuuba pilootidel õigust Ameerika lennufirma õhumasinaid juhtida, mistõttu palgati ka meeskond Mehhikost.

Cubana de Aviacioni enam kui 40-aastase staažiga piloot Ovidio Martinez Lopez kirjutas oma Facebooki lehel, et alles 2010. aastal tuli Kuuba lennuametilt keelata ühel Mehhiko lennufirma meeskonnal Kuubasse lennata, kui nende lend kadus pilootide „tõsise tehnilise kogenematuse“ tõttu Santa Clara linna kohal radarilt. Juba toona tegi Martineze sõnul lennuamet Cubana de Aviacionile soovituse loobuda Damojhi teenuste kasutamisest.

„On hulgaliselt stjuardesse ja julgeolekupersonali, kes ei ole nõus sele lennufirmaga lendama,“ kirjutas ta. „Tol korral vaadati soovitusest mööda ja jätkati lennukite neilt rentimist.“