Ekspress Meedia kasvab mühinal: toome lugejatele värskeid sisuformaate, väljaandeid ja tipptasemel üritusi

 (37)
Ekspress Meedia kasvab mühinal: toome lugejatele värskeid sisuformaate, väljaandeid ja tipptasemel üritusi
Foto: Priit Simson

Lõppev aasta on Ekspress Meedia väljaannete lugejatele pöördeline ja ainulaadne, sest lisaks veebi- ja leheärile, on meie kirjastada nüüd ka Eesti suurimad ajakirjad, lõime Eesti suurima podcastide keskkonna ja meie elamusturundustiim pälvis siirast kiitust maailma ühe mõjuvõimsama spordiala tippudelt.

2018. aasta suvest koondab Ekspress Meedia enda alla lisaks meie meediamaastiku lipulaevadele - Delfi, Eesti Ekspress, Maaleht, Eesti Päevaleht, Eesti Päevalehe laupäevaleht LP – ka Eesti suurimat nädalaajakirja Kroonika, Eesti suurimat naisteajakirja Eesti Naine, Eesti suurimat toiduajakirja Oma Maitse, tervise ja liikumisajakirja Tervis Pluss, kodusisustuse- ja aiandusnippide ajakirja Maakodu, Eesti suurimat pereajakirja Pere ja Kodu, moe- ja iluajakirja Anne & Stiil ning ainsat kodumaist venekeelset ajakirja Jana.

Evelin Ilvese kroonika afäär Foto: Heiki Rebane
Seotud lood:

Ajakirjade lisandumisega tõusis Ekspress Meedia Eesti suurimaks meediamajaks, kasvatades kokku Delfi lugejate hulka 6%.

Enim on kasvanud artikli lugemiste arv Anne & Stiil ning Pere ja Kodu veebides - vastavalt 24% ja 93%.

Tugevat kasvutrendi näitab ka tasuliste artiklite ostmine Delfi keskkonnas tervikuna. Septembris ostsid lugejad Delfist 2,8 korda rohkem artikleid võrreldes eelmise aastaga. Ostjate hulk on kasvanud samas võrdluses 2,2 korda.

Need numbrid näitavad, et inimesed on nõus aina rohkem maksma kvaliteetse ja tugeva ajakirjandusliku sisu eest, mille nimel kõik toimetused igapäevaselt pingutavad.

Tasulise sisu müügi, lahenduste ja haardega on Ekspress Meedia Euroopa tipus.


Delfi hoiab uudistekanalina tugevat liidripositsiooni
2018. aasta juunis Socio uuringukeskuse poolt läbiviidud online lugejauuringu järgi on Delfi eestlastele jätkuvalt populaarseim uudistekanal, mida pidas 40% vastajatest ka oma peamiseks meediaväljaandeks.

Uudisteportaalide kuvandite võrdlus kinnitas, et Delfil on teistest selgelt eristuv kuvand, mille tugevuseks on pidevalt uuenevate uudiste pakkumine ja mitmekülgsete teemade kajastamine.

„Me pingutame iga päev selle nimel, et leida ning pakendada sisu lugejate jaoks arusaadavas, kuid samal ajal ka kaasaegses ja kaasahaaravas vormis. Selle tarbeks teeme olulisemate ja suuremate teemade avamiseks pikemaid formaate, täiendades teksti videote, liikuvate graafikute ja kõikvõimalike multimeedia lahendustega. Hiljuti avaldasime meie loovjuhi Mihkel Ulki eestvedamisel pikema ülevaate Tallinna liikluse olukorrast ja Õnne 13 legendaarsest sarjast, mis pälvisid väga palju positiivset vastukaja ja suurt lugejate huvi. Delfi tugevus on olla oma sisus ja vormis igas mõttes mitmekülgne ja innovaatiline; ja muidugi ka kiire,“ ütles Ekspress Meedia toimetuste juht ja Delfi peatoimetaja Urmo Soonvald.

Delfis on Eesti loetumad kohalikud-, spordi-, meelelahutus-, majandus-, venekeelsed- ja naistele suunatud uudised.

Delfi ja EPLi logo Foto: Priit Simson

Kasvavad valdkonnad – üritused ja audiosisu
Ekspress Meedia on viimase paari aasta jooksul jõudsalt laiendanud ka klassikalise sisuloome kõrvale uusi toetavaid formaate. Olulise suunana on kiiresti kasvanud suurürituste korraldamise valdkond, kus saavad kokku nii sisu, elamus ja interaktiivsus.

Tänavu on Ekspress Meedia korraldanud kümmekond erinevat üritust, millest suurima kaalu ja vaatajahuviga olid kahekordselt väljamüüdud Arvo Pärdi kontsert „Peegel peeglis”, korvpalli Tähtede Mäng Eesti ning Läti liiga staaride vahel, Tallinna Lauluväljakul toimunud suur rallipäev koos Ott Tänakuga, Rein Rannapi juubelikontsert ja eelmisel nädalavahetusel aset leidnud maailma tipphokiliiga KHLi mäng Helsingi Jokerite ja Venemaa meeskondade vahel, mis tõi Tondiraba jäähalli kahel õhtul kokku ca 10 000 inimest.

Martin Järveoja Delfi rallipäeval fännile autogrammi andmas. Foto: Jaanus Lensment
Tõnu Kaljuste ja Arvo Pärt kontserdi lõpuhetkedel. Foto: Priit Simson

Kahepäevane Ekspress Meedia korraldatud hokisündmus oli ajalooline veel ühes Eestile olulises tähenduses: jääl säranud Tallinnasse ja Eestisse turiste meelitanud reklaamid jõudsid Venemaal ja Soomes miljonitesse kodudesse, mis oli esimene nii massiivne kampaania Eesti jaoks raskelt kättesaadaval turul.

Helsingi Jokerit - Tšerepovetsi Severstal Tondiraba jäähallis Foto: Kristjan Järv

Loe veel

“Meie eesmärk ei ole korraldada lihtsalt üritusi, vaid tugineda meediamaja tugevusele, pakkudes väga head sisu koos mõjuvõimsa elamusega kaasaegses ja huvitavas vormis,” lisas Soonvald.

Kuid selle aasta suurürituste sari ei ole veel läbi. Novembris ja detsembris toimub Saku Suurhallis kaks võimsat kontserti Kadri Voorandi ja 2 Quick Startiga ning detsembri alguses korraldab Ekspress Meedia hetkel Eesti kuumima staari nublu kontserdi Tartus Kammivabriku tehases.

Podcastid - uus viis rahva teenimiseks

Lisaks üritustele on Ekspress Meedia tõusnud teerajajaks audiosisu pakkumisel. Oktoobris jõudis turule esimene audio ajaleht Eestis – Eesti Ekspress, mida on nüüd võimalik kaanest kaaneni lugemise asemel ka lugude kaupa kuulata.

Samuti oleme esimesena toonud turule Eesti suurima podcast´ide pesa - Delfi Tasku, kuhu on tänaseks koondunud kuus orignaalset omasaadet (Eesti Ekspress, Futboliit, Pere ja Kodu, Tervist!, Tissident ja Mehed ei Nuta), lisaks kaks välissaadet – Hakkame Tegutsema ning Puhata ja Mängida.

Viimane on teadaolevalt kõige pikema ajalooga taskuringhääling Eestis. Lisaks tavapärasetele taskuringhäälingutele ilmub iga päev Pere ja Kodu veebis Epp Petrone hommiku- ja unejutt lastele.

Keskmiselt kuulatakse saateid 6500 korda ning mõni episood on saanud ca 20 000 kuulamist.

Kõige pikema ajalooga saate “Mehed ei nuta” episoodid on saanud ka 40 000 kuulamist.

Mehed ei nuta. Foto: Hendrik Osula

Kõik saated on leitavad tasku.delfi.ee portaalist, Apple Podcast’ist, Spotify’st, Soundcloud’ist ja kõikidest teistest väiksematest taskuringhäälingu rakendustest.

Järgmisel aastal on plaanis Delfi Tasku saadete hulka vähemalt kahekordistada, luues juurde uusi omasaateid ja liites väliseid tegijaid.