Tark Tee portaal on hoolikale teekonna planeerijale tuttav juba mõni aasta ent telefonis on selle kasutamine olnud suhteliselt vaevarikas. Uus versioon toob kaasa senisest selgema ja rohkemate valikutega kasutajavaate ning töötab enam-vähem mõnusalt ka nuhvlis. Rakendust tasapisi täiendatakse, osa funktsioonide kohta tuleb nuhvlis teade, et need avatakse mõne aja pärast. Ent algusest peale.

Uuendus just õigel ajal!

Tark Tee portaaliuuendus tuleb just täpselt õigel ajal - teeolud on muutunud talviseks ning päris hea on enne teele asumist teada, mis sind näiteks Tartu-Tallinn suunal või Läti piirile sõites ees on ootamas. Olgu etteruttavalt öeldud, et me soovitame jätkuvalt kasutada tarktee.ee-d arvutis. Suurel ekraanil paistavad pisikesed märkused kenasti silma ning on oluliselt mugavam oma sõiduplaani teha.

Põhimõtteliselt piisab Tark Tee rakendusest, et teada saada, mis ilm väljas on, mis toimub teel (must jää, tugev sadu, lumi), kus on käimas teetööd (jah, neid tehakse aastaringselt!), kus ja kes täpsemalt teid hooldab.

Jalgratta- ja kõnniteed

Täiesti uus asi aga kaardil on aga kaardikiht "jalgratta- ja kõnniteed". Teed linnukese vasakul menüüs vastava alajaotuse ette, trükid ülal otsingusse näiteks Tallinn ja saad vastuseks... "Lagedi-Jüri kergliiklustee".

Ühesõnaga, seda osa veel arendatakse, paljulubavad rohelised punktiirid on kaardil juba näha. Lihtsalt neile klõpsides lööb lahti tühi infoaken. Küll kevadeks saab, ja siis sõidame me jalgrattaga nagu jaksame, ikka kiiver peas ja helkurvest seljas (see on üks teine jutt!).

Teekonna planeerimine arvutis

Arvutis on Tark Tee kasutamine imelihtne. Meie soovisime autoga sõita Kuimetsa lähedale, Vaopere külla, Valisime rippmenüüst kõigepealt soovitud kaardikihid: operatiivteated, teeilmateade, teetööd. Edasi avasime juhised ning lasime rakendusel endale kogu teekonna ette näidata.

Rakendus annab teada kõigist teetöödest ning ühtlasi ka hoiatuse, et öösel langeb temperatuur nulli lähedale ja teedel võib paiguti olla libeduse oht. Ka näitab see teekonna ajalist pikkust. Kiiruskaamerad on samuti peale märgitud, mitte et see kuidagi oluline oleks - me kõik sõidame loodetavasti lubatud piirkiirusega. Loe siit, kes ja miks kiirust piiravad ja miks see liiklejatele kasulik on.

Tark Tee peaks sisse arvestama ka võimalikud kehvast ilmast ja teetöödest tulenevad kiiruspiirangud ent juhil endal tuleks juhul kui on antud hoiatus, seda arvesse võtta ja planeerida kohalejõudmiseks 20-30 minutit rohkem aega.

Mis edasi? Edasi tulevad ikka Waze või Google Maps, mis on nutiseadmes mugavad kasutada, võimaldavad hääljuhiseid ning aitavad ummikutest linnas vaikselt mööda hiilida.

Tark Tee mobiilis

Väiksema ekraaniga telefon tuleks pöörata horisontaali, et paremini infot näha. Üldiselt saab ka nutiseadmes teekonda planeerida, aga see on keerulisem kui arvutis.

Peamine, et oluline info on kõik olemas - teekonna pikkus, sõiduks kuluv aeg, teejuhised, operatiivteated, ka hoiatused ja teeilmateade. Ehk siis sama, mis arvutis. Ainult pidevat suumimist vajav, et asi arusaadav oleks.

Muuseas, proovige - kui valite vasakult menüüst KÕIK kaardikihid, on tulemuseks pilt, mis meenutab palderjaniuimas kasside tekitatud lõngaplahvatust.

Võimalused, mida uuenenud Tark Tee pakub

  • Nüüdsest tuleb talvistes oludes paremini esile, millised on teeolud eri Eesti piirkondades.
  • Endiselt leiab liikleja talveperioodil portaalist teeilmajaamade mõõtmistulemused, värskeimad teekaamerate pildid ja Maanteeameti igapäevased liiklusteated.
  • Teel olevate ohtude ja oluliste takistuste info jõuab kaardile nii Häirekeskusest (liiklusõnnetused) kui ka maanteeinfo numbri 1510 kaudu liiklejatelt.
  • Kasutaja saab jagada kaardipilti soovitud kihtidega ka oma lehele. Kasutaja saab tellida e-postile automaatteavitusi algavate liiklus- ja massipiirangute kohta huvipakkuvas piirkonnas.
  • Oluliselt on täienenud teekonnaotsingu funktsionaalsus. Teekonnaotsing arvestab nüüd regulaarselt riigiteedel lisanduvate ning lõppevate sulgemiste ning massipiirangutega, võimaldades nt veoautojuhtidel leida veoki massiga arvestav lubatud teekond.
  • Uuenenud portaalis on lisaks massipiirangutele nähtavad ka riigiteede gabariidipiirangud (lisaks püsivatele ka ehitustöödega seotud ajutised piirangud).
  • Targa Tee lehelt leiab kiiresti ka riigiteede täpse paiknemise, teehooldepiirkondade jaotuse ning maantee talvise hoolduse taset näitava seisunditasemete kaardi.
  • Uus portaal on võrdselt kasutatav nii lauaarvutites kui ka nutiseadmetes ning saadaval inglise ja vene keeles.

Targa Tee üheks oluliseks funktsionaalsuseks on kogutud andmete edastamine teistele teenusepakkujatele. Euroopa Liidu poolt on liiklusinfo jagamiseks ette nähtud kohustuslik standard DATEX II, millele vastavaid andmeid saavad huvilised uuest Targast Teest peagi vabalt kasutama hakata.

Mida Tark Tee EI paku?

Näiteks meeldetuletust, et pimedal ajal tuleb end igal juhul nähtavaks teha. Helkurvest ei ole häbiasi vaid liiklusseaduse järgi autojuhi kohustuslik riietusese iga kord kui ta hämaras-pimedas autost nina välja pistab.

Tark Tee võiks lumesaju eest hoiatades öelda ka, et enne ära mine sõitma, kui auto on lumest puhtaks tehtud, see on ohtlik. Ja et tuled oleksid puhtad ja esiklaas puhas. Lihtsad asjad, aga kiirustades kipume unustama.

Helkurvesti kaasavõtmine ja helkuri põlve kõrgusele rippuma sättimine on aga elupäästev otsus. Seda muidugi juhul kui see meeles on. Nii et teekonna planeerimisel võiks Tark Tee igaks juhuks neid põhiasju ju meelde tuletada küll.

LOE LISAKS:

Projekt valmib Delfi, Accelerista ja Maanteeameti koostöös.