Igal juhul otsustasin juhtkonna väärt nõu proovile panna. Valisin välja mõned sõbralikumad kliendid ja asusin nendega niinimetatud poesemu suhteid looma. Kui aus olla, siis väga mööda meie kõrged ülemused ei pannudki. Personaalne lähenemine siiski meeldib teatud klientidele ning nad otsivad nüüd ekstra mind suure poe pealt üles.

Olen endale lühikese ajaga leidnud üle kümne kliendi, kellega saan alati tehingu ajal paar sõna ostuvälist juttu veeretada. Ühel noorel naisel on poes alati kaasas väikene taksikutsikas ning looma teemal on kerge mõni vahva lause vahetada.

Kõige jutukamad on muidugi igapäevase õllepudeli järel käijad. Õnneks jäävad nad meie kaupluses viisakuse piiridesse, kuna turvameeskond ei lase olukorral inetuks minna. Nii saangi tööle saabudes viibata kaupluse lähedal oma õllekest libistavatele püsiklientidele. Olemiselt on nad viisakad ning hügieenist oskavad ka lugu pidada – olgu nemadki siis minu "poesemud".

Häid sõnu jagub neil minu jaoks alati ning saan kiita kiiruse ja viisakuse eest. Mäletan hästi, kuidas üks õllesõber mind esimesel tööpäeval proovile pani – käratas kassasse saabudes: "Kas sa üldse teenindad minusugust joodikut?!" Jäin rahulikuks ning mainisin, et ka minu isa armastab õlut. Selle peale muutus mehe suhtumine sekundipealt ning järgmise õlle järele saabudes kuulutas ta kogu järjekorrale: "See teenindaja siin on intelligent!"

Veel olen omale püsiklientideks saanud mõned eriliselt rõõmsameelsed noored. Mõnikord võtab endalgi suu muigele, kui nad maksma hakates nii energiat täis on, et lausa hüplevad makseterminali taga. Olen ka küsinud, mis puhul selline suur õnn ja rõõm tulnud on. Vastuseks saan suure naeratuse ja sõna "niisama".

Nii me oma poele feimi ja sulli juurde toome. Kõik muu on juhtkonna poolt juba paika pandud sortimendi ja hindade näol. Nüüd on aeg teenindajatel personaalse suhtluse abil kliente oma poodi püüdma hakata.