"ka minu kodutänav, milleks on Vabriku, muutub uue korra järgi tasulise parkimisala osaks. Kuna ma olen sellel tänaval asuva ühe suurema kortermaja ühistu juhatuse liige, siis tekkis minul küsimus, kuidas Tartu linnavalitsus põhjendab tasulise parkimisala laiendamist planeeritud kujul. Mulle endale tundub, et kesklinna piirkonnas ei ole reeglina probleem tasulise parkimiskoha leidmisega, kuid kahjuks puuduvad mul teadusliku alusega analüüsid või uuringud, mis toetaksid mu seisukohta," kirjutas lugeja ja püüdis saada linnavalituselt vastuseid analüüside kohta, mis põhjendavat uut parkimiskorda.

"Minu kodutänav on teistega võrreldes väike, kuid elumaju on sinna mahutatud omajagu. Majas, kus ma elan, on üle 30 korteri ja autosid omajagu. Maja hoovis on parkimiskohad piiratud ning nii mõnedki ei käi autoga tööl, vaid kasutavad seda pigem argipäevasteks toimetusteks peale tööpäeva lõppu," kirjeldas tartlane.

"Jaanuaris, kui Tartu Postimehes ilmus artikkel, mille vahendusel sain teada planeeritud parkimiskorraldusest, otsustasin kirjutada Tartu linnavalitsusele," sõnas lugeja.

Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak peetud pikkadest vestlustest sai selgeks, et tasuline parkimine on maailmas laialt levinud liikluskorralduslik võte parkimiskoormuse reguleerimisel piiratud ressursiga kohtades. Tasuline parkimine annab kohalikule elanikule võimaluse parkida elukoha läheduses, kui oma kinnistul ei ole võimalik parkimist korraldada või parkimiskohti ei jätku kõikidele soovijatele.

Rein Haak sõnas lugejale, et tasulise parkimisala laiendamisel tuleb arvestada, et ala piiril tekib nõudlus tasuta parkimiskohtade järele. Vabriku tänaval parkimiskoormuse suurenemise vältimiseks on otstarbeks tänav arvata tasulise parkimisala sisse.

Lugeja jagas vastuseid ka oma KÜ juhatusele e-posti teel ning üheskoos leiti, et ka see vastus ei ole piisav. Sooviti näha dokumente/analüüsi/uuringuid, mille alusel on vastavad otsused tehtud.

"Tasulise ala kehtestamisel tekib selle piiril paratamatult suurem nõudlus tasuta parkimiskohtade järele. Tuues piiri Anna Haava tänavale, suureneb parkimiskoormus Vabriku tänaval. See ei jäta kohalikele elanikele enam parkimiseks tavapäraseid võimalusi. Tasulise parkimisala piiril asuvatel Supilinna ja Ülejõe piirkonna tänavatel kehtestatakse piiratud parkimisajaga parkimine, et vältida tänavate täisparkimist," oli linnaametniku vastus.

Delfi Rahva häälele vastas Linnamajanduse osakond juhataja asetäitja Andres Pool, et uuringuid pole tõesti tehtud, kuid kogemus nii Tartus, kui teistes linnades näitab, et tasulise parkimisala piiril tekib veelgi suurem nõudlus tasuta kohtade järele ning lähimad tänavad pargitakse lihtsalt "umbe". Seda kirjeldati ka arvatavasti kodanikule," ei osanud Pool rohkem kolleegi lahendatud muret kommenteerida.