"Tekkinud diskussioon on küll igati asja- ja päevakohane, kuid lähtunud pigem emotsionaalsetest kui ratsionaalsetest argumentidest. Ühiskondlik diskussioon on iseenesest vajalik, sest üks jaekett ei saa sellist otsust langetada – ettevõte kaotab kliente konkurentidele ning võitjaid on vähem kui kaotajaid.

Tegu ei ole must-valge teemaga, kus oleks üks õige lahendus – lahtiolekuaegade lühendamisel on nii plusse kui miinuseid.

Eesti kliendid on harjunud saama piima ja leiva kätte pea igal kellaajal. Kõik jaeketid võivad väita, et kliente hilisõhtuti jätkub – me ei hoiaks ju kaupluseid asjatult avatuna. Harjumusi on keeruline muuta ning seetõttu peab kaupluste lahtiolekuaegade lühendamine olema ühiskondlikult aktsepteeritav otsus.

Ekslikult arvatakse, et teenindaja tööpäev lahtiolekuaegade muutmisest lühemaks jääks. Eestis kehtib tööseadus, mille kohaselt on täisajaga töötava inimese töönädala pikkuseks 40 tundi. Hilisõhtul töö lõpetava teenindaja tööpäev ei alga varahommikul ning tegu on tavapärase graafikuga tööga, mida teevad ka päästjad, arstid, politseinikud, bussijuhid, juuksurid ja väga paljud teiste ametite esindajad.

Graafikute koostamisel tuleb olla paindlik – lapsevanemad tahavad tööd teha hommikuti, üliõpilased õhtuti ning kaupluse juhataja rolliks on erinevad huvid ja vajadused ühendada. Küll aga võib lahtiolekuaegade lühendamine lahendada kaupmehe jaoks üha pitsitava probleemi, tööjõupuuduse, sest vähem töötunde tähendab väiksemat tööjõuvajadust ning töökäsi jääb demograafilistel põhjustel Eestis aina vähemaks," arutleb teema üle Selveri direktor Andres Heinver.