Esimene neist tegeleb 5880 ruutkilomeetri suuruse päikeseenergiajaama konstrueerimiseks mõeldud roboti ehitamisega. Sajatonnine IPAnema süsteem rakendab robotit, mis hakkab rippuma polüetüleenkaablite otsas nelja mobiilse torni vahel ning tõstma päikesepaneele paigale.

Terasest ja alumiiniumist haarats tõstab üles tuhandeid seitsmetonniseid ja 12-meetriseid paneele ning asetab need tugitornide vahelises alas oma kohale. Mootoritega vintsid rullivad kaableid kokku ja lahti, jõusensorid aga sünkroniseerivad vintsimootoreid ja teevad haaratside asukoha kindlaks mõne millimeetri täpsusega.

Roboti tugisüsteem, neli 11-meetrist terastorni kohandavad oma asendit automatiseeritud alustel. Tornid hoiavad robotit kindlalt paigal, et vältida paneelide kõikumist ning ennetada tugevate kõrbetuulte põhjustatavaid õnnetusi.

Teise projekti eesmärk on transportida kütust Antarktika rannikul asuvast McMurdo baasist lõunapoolusel paiknevasse Amundsen-Scott jaama. Sada aastat tagasi jõudis norra maadeavastaja Roald Amundsen esimene inimesena poolusele, kasutades selleks kelgukoeri ja suuski ning rännates mandril ligi kaks kuud. National Science Foundationi projektis kasutatavatel autonoomsetel traktoritel kulub selleks aga arvutuste kohaselt poolteist nädalat.

Iga traktor kannab vähemalt kümmet 11 000-liitrist kütusetanki ja kasutab kaht neist rännaku läbimiseks. Juhttraktori pardakompuutrid määravad kindlaks ideaalkiiruse ja -suuna, et säästa kütust, ning edastavad informatsiooni ka ülejäänud robotiparvele. Algoritmide abil leitakse teele jääda võivad ohtlikud objektid ning muudavad vastavalt kurssi.

Traktoritel asuvad kaks kaamerat loovad ümbrusest kujutise, mille kaudu saab eristada lumehunnikut, inimest ja liustikulõhet. ARS-300 radar näeb läbi lumetormi ning kuigi see ei tuvasta pinnastruktuure nii täpselt kui laserskaneerijad, ei häiri erinevalt viimasest liikuv lumi radari tööd. Laserskaneerijad keskenduvad maastiku detailidele, et luua kompuutrisse saadetav ja navigeerimiseks vajalik kaardistus. Skaneerija aitab vältida ka kokkupõrkeid erinevate traktorite vahel.