Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

Probleemid Eesti veokitega: ülekoormatud autod, ületunde tegevad juhid ja ohtlikud masinad on igapäevane nähtus

 (42)
Avarii laagna ja Peterburi tee ristmikul
Pilt on illustratiivneFoto: Tanel Meos

Raskeveokite kontrolle viiakse läbi teatud aja tagant nii meil kui mujal. Veebruaris kirjutas Delfi, et Raskeveokite kontrollimisel avastati 71 rikkumist ehk peaaegu igal teisel peatatud veoautol oli mõni puudus või selle juht rikkus seadust. Lugeja avaldab sel teemal oma arvamust.

Transporditurul on konkurents tihe, hinnad on alla viidud, veetakse olematute hindadega või siis on transpordifirma omanik ise koi ja hoiab igalt poolt kokku. Kirjeldaksin põhiprobleeme, mis meie transporditurul valitsevad.

1. Autojuhtide ületunnid

Autojuhte sunnitakse ületunnitööle, sõidetakse sõidumeerikud lõhki, on oluordi,kus autojuht peab tööl olema 25-35 tundi jutti ja pärast on täielik zombi. Põhjuseks tuuakse eriolukord, mida on millegipärast tihti, erineval moel.

2. Sõidumeerikute võltsimine

Sõidumeerikuid võltsitakse või siis kasutatakse magnetit, mille tulemusel meerik arvab, et auto seisab. Selle tulemusel ei rakendu ka kiirusepiiraja ning saab sõita kiiremini. Teadagi kihutavad mitmed veokijuhid, et kuidagi graafikus püsida. Sellepärast näemegi teinekord üle 100ga mööda lendavaid rekasid, kuna kiiruspiiraja on ühel või teisel moel ära nullitud. Sõidumeerikute võltsimiseks on viise palju, on ka selliseid, kes kirjutavad uue ketta, kus peal on kõik korras, mida on hea siis kontrollile näidata.

Seotud lood:

3. Ülekoormatud autod

Väga tavaline on auto ülekoormamine, tehniliselt mittekorras veokitega sõitmine. Mitmed firmad on väga koid või polegi raha, mille tulemusel sõidetakse ohtlike rehvidega, kulunud veermikudetailidega või siis mittekorras piduritega. Variante on veel ja veel. Ülevaatustel makstakse altkäemaksu,et romu veokiga sealt läbi saada, väga tavaline nähtus.

Uskuge või mitte, aga leidub firmasid, kes lasevadki loksuva rooliotsa või sarniiriga edasi sõita, vahetatakse alles viimase häda sunnil, kui jupp hakkab küljest kukkuma.

4. Liiga madal palk

Kõige tagatipuks makstakse selle kõige eest ka autojuhile madalat palka. Kui autojuht julgeb midagi öelda, siis näidatakse ust, tuleb uus mees, kes sõidab selle illegaalse veokiga. Inimestel on tööd ja raha vaja, seega ei saa nad lubada endale lahti laskmist.

Tahaksin veel täiendada, see ei kehti kõigi veokite ja firmade kohta, on ka väga korralikke firmasid, kus on kõik korras jne. Kuid on ka üsna palju firmasid, kes rikuvad seadust mõnel eelpool kirjeldatud moel ja seda tehakse täiesti süüdimatult. Ainus võimalus selliseid vahele võtta on tõhustada kontrolle ja seadusi.

Näiteks tuleks hakata ikkagi reaalselt läbi vaatama kaubaringe, mida firmad teenindavad, kas neid on ikka võimalik täita nii väheste autode ja juhtidega, nagu seda praegu tehakse. Pakun, et üsna paljusid ei ole.

Teede lõhkumises on ikka naastrehve süüdistatud, aga millegipärast tean ma mitut tööstuspiirkonda, kus liikleb väga palju veokeid, sealhulgas väga palju metsaveokeid. Arvake milline on tee sealkandis? Vägagi roopas, mis ei ole teps mite naastrehvide tekitatud, vaid just ülekoormatud rekade tekitatud.

Toon veel välja asjaolu, mis ringleb metsaveo valdkondades - rekadele keevitatakse pikendused otsa, et mahuks peale rohkem puitu, muidu ei pidavat veok ennast tasa teenima. Õnneks ei rakenda seda kõik metsafirmad, aga kahjuks leidub üsna mitu sellist, kes seda teevad.

Kokkuvõtteks ütleksin, et olukord on väga kehv, selle tulemusel on meil autode roolides ka üleväsinud juhid. Mõelge, kui mitu autojuhti saab meil iga aasta infarkti või lausa sureb? Siin on stressi ja ületöötamisega väga suur seos.