Tänapäeva Eestis peavad paljud perekonnad sente lugema, et ots-otsaga kokku tulla. Nii on ka meie peres. Mõnekümnesendine hinnavahe on suur asi, kui mõnd teenust mitu korda kuus kasutada.

Kahjuks rauges minu entusiasm juba esimese kasutuskorra ajal. Minnes oma pakki automaadist ära tooma, sain ootamatu üllatuse osaliseks. Nimelt oli avanenud ukse taga lisaks minu pakile veel üks võõras pakk. Ausa inimesena jätsin võõra paki loomulikult kappi ja sulgesin korralikult ukse. Küll aga tekkis sellise olukorra tunnistajaks olles palju küsimusi: Kuidas satuvad ühte kappi kahele erinevale inimesele mõeldud pakid? Kuidas saab Eesti Post tagada, et inimesed niimoodi oma asjadest ilma ei jää? Paljud inimesed ei ole ausad ja heatahtlikud. Tasuta saadu võetakse kaasa ka siis, kui tegemist on täiesti mittevajaliku asjaga.

Teisel korral, mil Post24 teenust kasutasin, sain taaskord pettumuse osaliseks. Seekord sattusin automaadi juures pikka järjekorda. Mõne minuti pärast oli järjekorra põhjus selge. Automaati kasutav proua oli sinna sisestanud saadetavaid pakke. Kaardimakset sooritades oli automaat aga töötamise lõpetanud. Proua oli äärmiselt õnnetu – ei teadnud ta, kas makse sai tehtud või mitte ja kas pakid lähevad kohale või mitte. Kuna tegemist oli reede õhtuga, siis ei vastanud enam ka Eesti Posti telefonid. Ülejäänud järjekorras seisvad inimesed, kaasa arvatud mina, pidime aga ootama uue nädala algust, et oma pakid kätte saada. Kuna minu paki sees oli järgmisel päeval vajalik sünnipäevakink, siis oli seekordne pettumus äärmiselt suur.

Postiautomaadid peaksid tagama, et inimesed saavad oma pakid kätte kiiresti ja mugavalt. See ongi postiautomaatide peamine eelis tavapostiteenuse ees. Selle eest me juurde maksamegi. Kui neid hüvesid ei suudeta tagada, siis ei ole põhjendatud ka kõrgema hinna küsimine. Selliseid ootamatuid rikkeid võib ette tulla – saame aru, aga selliseid olukordi tuleks teenusepakkuja poolt ennetada ja ette näha. Tööle tuleks rakendada ka tööajaväliselt toimiv telefon, kuhu taoliste rikete korral saaks helistada, et need seejärel mõne tunni jooksul parandataks.

Kolmandat korda ma Post24 teenust enam kasutada ei julge. Olgugi tegu meie oma Eesti teenusepakkujaga. Olgugi tegu soodsama võimalusega kui seda pakuvad konkurendid. Usun, et ükski pluss ei kaalu üles senikogetud miinuseid. Eesti Post võiks olla üks meie rahvusliku uhkuse allikatest. On väga kurb ja häbiväärne, et meie Eesti oma postiteenus jääb Eestis alla välismaist päritolu konkurendile. Jään lootma, et kõnesolevad (ja ka minu poolt mitte nähtud-kogetud) vead parandatakse kiiremas korras, et võiksime edaspidi kõik uhkusega kasutada Eesti oma kvaliteetset postiteenust.