"Juhuslikult selgus eelmisel nädalal, et ka minu ID-kaart on see, mis 2011. aasta turvavea tõttu asendamisele kuulub. Loomulikult ei teavitanud mind sellest keegi, kuigi politsei- ja piirivalveametilt saadud vastus väitis, et 21. novembril 2012 saadeti mulle postiga vastav teavitus neile teadaolevale aadressile, mitte minu rahvastikuregistris olevale aadressile. Siinkohal oleks muidugi huvitav küsida, et kust võtab politsei andmed minu elukoha kohta, kui rahvastikuregister pole nende jaoks õige koht. Aga see selleks.

Broneerisin siis endale aja ja läksin oma ID-kaardiga PPA büroosse. Tahtsin mind teenindanud politseiametnikult teada, et millisele aadressile siis mind teavitanud kiri saadeti ja sain teada, et aadressile, kus elasin viimati kaheksa aastat tagasi. Palusin siis, et see aadress ära muudetaks, kui miskipärast on politseil vananenud andmed, kuid ametnik ütles, et tema seda teha ei saa - ma pean tegema avalduse!

No püha müristus, kui rahvastikuregistris on mul kirjas tegelik aadress, siis kust võtab politsei, et ma elan kuskil mujal? Pealegi ka viimasel rahvaloendusel märgiti minu aadressiks minu praegune tegelik elukoht, mitte minu vana elukoht.

Kui küsisin selgitust ametnikult, siis tema väitis, et ega tema tegelikult polegi politseinik. Kas mind siis teenindas libapolitseinik? Kuidas saab juhtuda, et PPA-s teenindab mind ametnik, kes kannab Eesti politsei vormi, kuid väidab, et ega ta tegelikult polegi politseinik. Aga no see selleks.

Sain lõpuks oma uue ID-kaardi kätte. Ja mis selgus? Minu ID-kaardi kehtivusajaks pandi vana ID-kaardi kehtivusaeg, ehk ma pean umbes aasta pärast taas minema oma (nüüd juba uut ja äsjasaadud) ID-kaarti vahetama!

Kui mulle juba niikuinii anti uus ID-kaart, miks siis seda ei väljastatud viieks aastaks? Miks tekitab PPA endale ise tööd juurde ja siis ägab, et jube palju on tööd ja järjekorrad pikad?" tahab lugeja teada.

Kirjeldasime antud küsimusi politsei- ja piirivalveameti kodakondsuse ja migratsiooni valdkonna pressiesindajale Katrin Rohtlale.

"2011. aasta ID-kaartide elektroonilise osa uuendamisest saatis politsei inimestele info aadressile, mille nad kahe aasta eest selle kaardi taotlusse olid märkinud. Lõviosas edastati info e-kirja teel, vaid vähem kui viiendiku inimeste puhul, kes ei olnud taotlusse e-posti aadressi märkinud, saadeti kiri tavapostiga.

Üldjuhul uuendatakse 2011. aasta ID- ja elamisloakaartidel pelgalt nende elektroonilist osa, mis tähendab, et kaarti ei vahetata välja ning inimene saab pärast uuendamist sama kaarti edasi kasutada. Kui kaardi uuendamine mingil põhjusel ei õnnestu, väljastatakse garantiikorras tasuta uus kaart ning selle kehtivusaja lõpp on tõesti sama, mis esialgsel kaardil. Sel juhul tuleb uut ID-kaarti taotleda siiski mitte aasta pärast, vaid 2016. aastal," nendib Rohtla.