"Mind paneb imestama, kuidas meil Eestis teid parandatakse," lausus lugeja, kes sõitis paari päeva eest Viljandi kesklinnas remonditaval teel, mis on täis pigiga segatud kiviklibu. Vasakpööret sooritades kuulis autojuht oma meelehärmiks selgelt, kuidas kivid vastu autot lendasid.

"Sõitsin 20 km/h, aga seegi ei päästnud. Eriti, kui vastutulevad autod sõidavad julmalt läbi ja kivid lendavad vastu autot," sõnas lugeja, kes läks pärast nende kõhedust tekitavate häälte kuulmist bensiinijaama, et rehvirõhku kontrollida. "Tuju läks ikka väga nulli: pigised kivid rehvidel, pluss rattakoobaste juures, ning kerel täkked," kirjeldas õnnetu lugeja.

Autojuht mõtles juba siis, et peab töökojast hinnapakkumist küsima minema, kuid sellega lugu ei piirdunud. "Täna hakkasin Viljandist Pärnu poole sõitma ja umbes paar kilomeetrit linnast väljas tuli vastu märk "soovituslik kiirus 50 km/h". Ja üllatus-üllatus, ikka teeparanduse pärast sama pigiklibuga," sõnas lugeja, kes enda kinnitusel pidas piirkiirusest kinni, kuid vastutulijad tema hinnangul seda ei teinud.

"Sain terve selle lõigu ajal mitu korda korraliku kivirahe enda auto peale. Ei julge vaadatagi, kas mõni täke jälle juures. Imestan siiani, et klaas pole viga saanud," lausus lugeja ja uuris, kes sellises olukorras autoremondi kinni maksab.

Kahjunõude esitamiseks peaks sündmuse fikseerima

Viljandi linnavalitsuse avalike suhete spetsialist Johan-Kristjan Konovalov nentis, et ta saab kommenteerida vaid Viljandi linna sees toimuvaid teetöid. Viljandi tänavune linnatänavate pindamiste ja asfalteerimiste kava näeb ette teetöid 36 paigas.

"Selline aukude parandamine on tavapärane igakevadine töö ning Viljandi oludes otstarbekas meetod," kinnitas Konovalov, kelle sõnul lõpevad pindamistööd ja auguremont Viljandis jaanipäevaks ja asfalteerimistöödega jõutakse plaani järgi ühele poole mai lõpuks.

Lugeja küsimusele vastates ütles Konovalov, et omavalitsusele kahjunõude esitamiseks on kindlasti vaja, et sündmuse fikseeriks politsei. Teisisõnu: kui auto saab teetööde lõigul kannatada, siis peaks autoremondi eest kompensatsiooni saamine teoreetiliselt võimalik olema, kuid praktiliselt võib see üpris keeruliseks osutuda.