"Meie, Elroni alalised kliendid Paldiskis ja Paldiski suunal, oleme nördinud Elroni kava üle jätta tulevast aastast viimaseks õhtuseks reisiks Tallinnast Paldiskisse väljumise kell 21.24, võttes sellega Keilast Paldiski pool elavailt inimestelt igasuguse võimaluse hilisõhtuses vööndis Tallinnast koju pääseda.

Nördimust suurendab tõik, et esialgses sõiduplaani kavandis, mis avaldati Elroni kodulehel, oli ette nähtud väljumine Tallinnast pisut pärast kella 22, mis oleks siitkandi sõitjate vajadused rahuldanud. Juba aastaid on hilisõhtuses vööndis ühistranspordiga Tallinnast Paldiskisse pääsemine olnud võimatu, samas kui sellise reisi järele nõudlus kahtlemata on ja reisijaid jätkuks. Seda kinnitab näiteks omal ajal käigus olnud nn ööbussi (väljumine Tallinnast kell 23.30) suur populaarsus. Buss oli pea alati reisijaid täis.

Kui hilisõhtune ühistranspordiliiklus Tallinna ja Paldiski vahel katkes, lubas Harjumaa Ühistranspordikeskus vastava järelepärimise peale selle tingimata taastada. Ka Elroni esindajad on korduvalt lubanud (nii Paldiski linnalehes kui järelpärimiste peale e-kirjades ja Facebookis), et hilisõhtune rong tuleb. Paraku pole seda lubadust peetud. Enamgi veel, viimane rong Paldiski suunal väljub uue plaani järgi varem kui kunagi enne.

Hämmastust tekitab hilisõhtuse vööndi tühjaksjätmine ajal, mil jätkuvalt rõhutatakse ühistranspordi tähtsust, selle suurendamise vajadust ning möödapääsmatust. Ühe ööpäevavööndi tühjaksjätmine on vastuolus Euroopa Komisjoni ning eriti transpordivolinik Siim Kallase taotlustega ühistranspordi arendamisel kogu Euroopa Liidus, soodustades paratamatult autostumist, mille vastu Euroopa Liidu transpordipoliitika praegu suunatud on.

Eriti hull on lugu ühistranspordi erinevate vormide sünkroniseerimise osas - nii varane väljumine ei võimalda pääseda Paldiskisse ega muisse Keila tagustesse asulaisse hiliste kaugliinibusside, lennukite ja laevadega Tallinnasse saabujail. Hilisõhtust transporti Tallinnast Paldiskisse, samuti vahepealseisse asulaisse, vajavad kümned inimesed, kes töötavad Tallinnas, Sauel ja mujal sealkandis, kelle tööpäev lõppeb kas vahetult enne viimase rongi väljumist praeguse sõiduplaanikavandi järgi, või isegi veel hiljem.

Neid inimesi töötab nii tööstuses, teeninduses kui ka kontoritöödel. Hoopis võimatuks muudab hilisõhtuse ühistranspordiliikluse puudumine aga Keilast kaugemate piirkondade elanike kultuurilise eneseharimise - rongi nõnda varase väljumisaja tõttu pole neil võimalik külastada kontserte, teatrietendusi ega paljusid muid kultuuriüritusi.

Elroni kodulehel avaldatud uudisest selgub, et oktoobris müüdi kõige enam pileteid just Tallinn-Paldiski liinil. Seega ei saa sellel liinil kindlasti reisijate vähesuse üle kurta. Kõigest eelnenust tulenevalt paneme meie, allakirjutanud, ette taastada esialgu sõiduplaanikavandis olnud viimane väljumisaeg kell 22.20," kirjutab Arni Allandi Facebooki grupis nimega "Hilisõhtune rong Paldiskisse!" millel on praeguseks 149 liiget.

Pöördumisele annab kommentaari Elroni turundusjuht Norbert Kaareste:

"Esmalt on meil hea meel, et huvi reisirongiliikluse vastu on kasvanud ja kodanikud ootavad aina enam väljumisi. Oleme neid soove ka arvesse võtmas ning näiteks 1. jaanuarist kasvab Keila suunaline väljumiste arv viisil, kus tipptunniti on Keila ja Tallinna vahel käigus 4 rongi tunnis mõlemas suunas. Paldiski-Tallinn liinile aga tuleb 8 väljumist päeva peale juurde.

Kui nüüd konkreetselt väljumiskellaaegadest rääkida, siis Elron juhindub oma liikluse planeerimisel lisaks reisijate soovidele ka olemasolevate väljumiste täituvusnäitajatest.

Me suuname oma rongid sõitma sinna, kus on nõudlus. Täna paraku ei toeta hilisõhtuste reisirongide täituvusnäitajad veelgi hilisemate, meie 196 istekohalise rongiga teenindavate väljumiste lisamist. Kui see olukord aga muutub, siis kindlasti oleme me valmis selliseid väljumisi käiku määrama," ütleb Kaareste.