Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

Õpilaste komplekteerimisest soo ja võimekuse järgi: "Olen selle värdjaliku eksperimendi läbi teinud – ühtki head mälestust ei ole!"

 (84)
mure
Foto on illustratiivneFoto: Annika Haas

Õpilaste komplekteerimine klassidesse soo ja võimekuse alusel ei ole Eestis mingi uus mõte. Pärnus tehti seda just alates seitsmendast klassist ja mina olen kahjuks pidanud selles värdjalikus eksperimendis osalema. Inimene, kes pole niisugust eraldatust läbi teinud, ei tohiks sellel teemal sõna võtta.

Meie koolis jaotati õpilased erinevatesse klassidesse just selle sama haige idee järgi. Madalama tasemega poisid ja tüdrukud eraldati kõrgema tasemega segaklassist. Piiriks oli keskmine hinne 4,13 ja ilmselgelt oli eksperimendist kasu ainult neile, kes jäid sellest piirist ülespoole ehk kõrgema tasemega segaklassi. Madalama tasemega poisid ja tüdrukud eraldati üksteisest ning tekitati ühe lennu sees samasugune efekt, mille tõttu "eliitkoolis" õpitakse ja "tavakoolis" niisama kulgetakse.

Eksperimendi tulemuseks oli vägivalla kasv eraldatud poiste ja tüdrukute seas. Kiiresti tekkisid kiusajad ja kiusatavad ning reeglid kehtestas see, kel oli rohkem jõudu. Klassides puudusid viielistest õpilastest eeskujud ning vastassoo esindajad, kelle ees viisakas olla. Lõhuti tugevad sõprussidemed. Väärtushinnangud muutusid ja tuli õppida end füüsiliselt kaitsma.

Õpilaste seas, kelle keskmine hinne jäi varem kusagile 4,0 ja 4,13 vahele, toimus ränk taseme langus. Õppimiseks jäi aina vähem aega, kuna üha rohkem aega tuli kulutada selle sihitu seltskonna ohjeldamise peale.

Ma ei taha enam kunagi elus ühtegi klassikaaslast näha ja ühelgi meist pole tollest ajast häid mälestusi. Jumal tänatud, et see jama lõppes põhikooliga!