Kui mõelda sellele, palju on neid eriti hoolikaid õpilasi ja palju on "popitegijaid", siis ilmselgelt on teise kategooria õpilaste hulk mitmeid kordi suurem. Kõik ei pruugigi olla sellised, kes lihtsalt lähevad mõnest tunnist välja. Nad leiavad selleks ka mingi põhjuse. Kasvõi sellise, et tal pea valutab - teeb nukra näo pähe ja saabki minema.

Aga leidub ka neid noori, kes on niiöelda "õpetaja petjad". Tänapäeva moodsa tehnikaga on kõik võimalik. Üks üsna levinud moodus, mida kasutatakse on võltskõne. Seda on võimalik teha ükskõik millise nutitelefoniga. Asi näeb välja nii, et õpilane paneb võltskõne tööle ning paneb helistaja nimeks "ema" või "isa". Ja see pole veel kõik - võltskõnele saab lisada ka heli juurde. Lindistad varasemalt ema või isa häält natuke ja siis kostub õpetaja kõrvu telefonist su ema hääl ning oledki pääsenud sellega, et ema käskis sul tulla ruttu koju.

See on ikka päris karm, mida õpilased tänapäeval õpetajatega teevad. Aga sellisel juhul pole tegemist ka põhjuseta puudumisega, sest laps pidi tõesti koju minema, kuna emal oli vaja. Aga ükskord jääb see laps nagunii vahele ja siis on tal suured jamad õpetajatega.

Võimalik, et pärast seda käib laps ka ilusti koolis, sest ta ei taha omale probleeme tekitada. Aga selline korralik kooliskäimine tavaliselt kaua ei kesta ning juba kuu aja pärast on endine "rutiin " tagasi. Heal juhul mõned tunnid koolis ja minek!

Leian, et sellisel juhul ei tuleks mitte vanemaid trahvida, vaid hoopis õpilase endaga midagi ette võtta. Selge on see, et õpilasel seda raha nii väga ei ole ning rahaliselt teda karistada ei saa, aga on olemas muud võimalused. Kas või koristamine või ühiskondlikult kasulik töö. Kindlasti paneks see õpilasi mõtlema, kas tasub ikka koolist puududa või mitte.