Tihti kuulen oma tuttavaid lausumas enne suuri väljaminekuid, et nad pole piisavalt rikkad, et osta Eestist. Üha enam inimesi on hakanud kasutama välismaistel internetilehtedel olevaid pakkumisi, kuna hind, kvaliteet ning sortiment erinevad sageli kordades sellest, mida meie kohalikud kaupmehed pakuvad.

Näiteks Sportsdirect.com, Mandmdirect.com ning isegi Amazon ja eBay pakuvad palju odavamalt suuremat valikut ning tunutumate brändide toodangut kui seda teevad Eestis tegutsevad kauplused. Nii Amazoni kui ka eBay puhul peab ostudeks olema kas krediitkaart või selle võimalustega deebetkaart, kuid üha rohkem välisriikides asuvaid saite on hakanud pakkuma teenust ka tavalise pangaülekandega. Lisandub vaid postikulu, mis tavaliste pakkide saatmisel on täiesti normaalne. Tellimuse ootamiseks tuleks varuda umbes nädalake aega.

Arvestades seda, kuidas meie hinnad on viimastel aastatel tõusnud, pole mingi ime, et inimesed hakkavad otsima palju odavamaid ja sageli isegi paremaid alternatiive. Ühelt poolt võib internetist kaupade soetamine tunduda "põrsa kotis" ostmisena, kuid teisalt eksisteerivad ka nendel saitidel võimalused kauba tagastamiseks ja pretensioonide esitamiseks ning usaldusväärsed müügisaidid pingutavad selle nimel kõvasti, et ostjad ja müüjad petta ei saaks.

Muidugi on internetist ostmine palju odavam, kuna hinnale ei lisandu tasu müügipinna eest ega klienditeenindajatele makstavat tasu. Ühelt poolt võib muidugi tekkida vajadus otsese kontakti järele klienditeenindajaga, kuid samas, kui ostlejal on eelnevalt olemas kõik potentsiaalse kauba andmed, suurused ja mõõdud, siis võimalus valesti tellida on olematu.

Omast kogemusest võin öelda, et tellitud asjad näevad välja täpselt samasugused nagu saitidel olevatel piltidel ning kauba puhul vahet ei ole, kas ostad kohalikust poest või internetist. Suurim vahe on hinnas ning see viimane on ka peamine põhjus, miks üha enam inimesi minu tutvusringkonnas on hakanud soetama kaupa just internetist. Kohalikud kaupmehed peaksid oma hinnapoliitika üle vaatama.