Selgus seegi, et Tallinnas võidakse postkasti täitmas käia suisa kolm korda päevas. Maarahvas saab oma posti kätte kord päevas ja peab rahul olema. Miks linnas siis nii tihedalt teenindamas käiakse ja sellega seoses raha kulutatakse?

Eesti Posti kohta võib tõesti öelda, et ta on tigupost. Kui postitad kirja ühest Eestimaa kohast, jõuab see adressaadini alles mitme päeva pärast. Õnneks kasutan ise internetti ja mul pole vaja tiguposti teenuseid eriti tihti kasutada.

Hakkasin uurima, mitu korda Tallinnas posti kätte tuuakse. Oh imet - mõni päev suisa kolm korda päevas! Hommikul kella 6.30 paiku pidavat ajalehed postkasti jõudma, lõuna paiku reklaamid ja õhtul kirjad.

Miks see teenindussüsteem peab linnas selline olema? Maarahvale tuuakse posti üks kord päevas kuuel päeval nädalas ja sellega peab rahul olema. Miks linnarahva tarvis siis nii palju kulutusi tehakse, et nende postkaste suisa mitu korda päevas täidetakse?

Linnas võiks ju samamoodi olla, et post viiakse postkastidesse üks kord päevas ja näiteks kusagil keskpäeval nagu maarahvalegi. Mu sõber olla isegi autojuhilt küsinud, et miks ta mitu korda päevas posti toob. Töötaja olla öelnud, et see on ülemuste käsk.

Eesti Postil oleks aeg hakata oma teenindussüsteemi muutma ja kulutusi kokku tõmbama. Kui kulutusi vähem tehakse, siis vast ei peaks ka postisaadetiste ja postmarkide hinda pidevalt tõstma. Loogiline?