Väljavõte lapse koolikohustustest. Homseks on vaja teha ühiskonnaõpetuse esse "Mida tähendab mulle kui Eesti kodanikule aktiivne ühiskonnaelus osalemine?" Kirjutada essee. Maksimaalne pikkus 2 lehekülge, trükituna 12-punktilises kirjas. Töö esitada väljatrükituna.

Küsin teilt, kas meil taotletakse uute poliitikute kasvatamist? Nimelt mõne päeva eest toimusid koolis ka varivalimised nelja erakonnna poliitikute vahel. Laske olla lastel ikka veel lapsed, õppida seda, mida eluks kindlalt vaja. Küll nad jõuavad veel valida ka.

Laske lastel kasvada ilma poliitikata, küll näevad ise, kasvades normaalses keskkonnas, sportides ja kodus vanemaid abistades, mis on õige ja mis mitte. Ta pole veel kodanikuks kujunenud ja seega ka puudub tal veel nägemus poliitikast.

Samuti tundub minu jaoks arusaamatu teine aine - inimeseõpetus. Minu põlvkond kasvas ilma selletagi inimesteks. Milleks küll koormata last ainetega, mis talle huvi ei paku ja teevad õppimise koormavaks ja vastumeelseks?

Näiteks inimeseõpetuse kodune ülesanne. Tsiteerin: Inimeseõpetus Konkurss "Ohud meie ümber"- paarilisega koostöö, pildista ohtlikke kohti ja võta pildid kaasa tundi. Mõisted selgeks. Kirjuta juurde- KUS on pilt tehtud, MILLAL on pilt tehtud, MIKS on objekt ohtlik. 

Kas me tahame praegusest põlvkonnas kasvatada mingeid üliinimesi? Mina küll mitte. Soovin, et mu lapsest saaks korralik, töökas ja seadusekuulelik kodanik.

Võib olla on minu nägemus koolis õpitavast ainetest vildakas, sel juhul vabandan oma kirja pärast. Olen kuulnud, et ka haridusminister Hr Aaviksoo pole ise ka rahul sellega, et lastele on asjad liiga keeruliseks tehtud. Kas sellepärast ei lubanud Ene Ergma Soome haridusministri ettekannet riigikogu saalis ilma Hr Aaviksoo kohalolekuta?