"Mis siis kuu aega tagasi temaga (roolijoodikust juhiga - toim.) tehti? Anti diplom ja tehti pilti jaoskonna taustal? Midagi on siinses süsteemis valesti. Inimene ületab kiirust 10 km/h on riiklik kurjategija. Mingi nolk rallib lubadeta ja johmas - korduvalt ja meedia koos riiklike organitega räägivad sellest rahulikult nagu oleks võsas k*sel käinud. Tublid!" pahandab lugeja politseiga, kes tabas sama mehe kuu aega tagasi samuti purjuspäi roolist.

"Lubadeta ja purjus -> automaatne arest olenemata sellest, kas tegu mingeid muid tagajärgi kaasa tõi või ei. Samamoodi alati kohene arest siis, kui on raskes joobes rooli taga leitud - olenemata sellest, kas see oli esimene kord ja kas dokumendid olid korras või ei. Mitte miski muu, kui piisava pikkusega arest - mis võib kaasa tuua ohu tööta jääda - selliste asjade puhul ei toimi.

Kui karistus ei ole kohene, vältimatu ja piisav, siis ei ole selle rakendamisest mitte mingit kasu, sest seda tunnetatakse hoopis kättemaksuna," kirjutab teine lugeja.

"Eestis on karistusseadustik üpriski kummaline - kui väiksemate liiklusrikkumiste eest väänab patrull karistuse kohapeal (kuni juhtimisõiguse peatamiseni), siis raskete liiklusõnnetuste puhul (inimvigastused, hukkunud) teeb seda kohus. Iseenesest oleks kõik õige, kui uurimine ei kestaks aastaid ja kui kohtualune saab liiklusõnnetuse põhjustamise eest karistuse kätte paar aastat peale intsidenti, siis karistus ei täida kasvatus-, vaid täidab kättemaksu ülesannet. Aga asjal on veel üks külg - kuna karistuse väänab kohus, siis saab ainult kohtuotsusega juhimisõiguse peatada. Ja kuna liikluskaristuse ootajaid rusikareeglina vahi all ei hoita, siis kuni kohtuni - ehk paar aastat võib roolimõrtsukas sirge selja ja juhilubadega edasi juhtida. Kui kohus üldse tuleb, sest rooliretsil on uurimiseaegu vabaduses viibides võimalus emigreeruda meile kättesaamatutesse riikidesse."

"Seadustel pole viga midagi. Viga on karistuste määramise süsteemil. Ehk siis külas elav noor-roolijoodik omab samasid õigusi, kui Toompeal limusiine endale nihverdav riigikogulane.
Kui jääb vahele riigikogulane, siis tehakse kohtu tagatubades leevendav otsus. Sellele tuginedes ei saa külas elavale noor-roolijoodukule määrata karmimat karistust. Sest asjaolud on samad. Seega tuleks teha seadus selgeks - purjus roolis - load ära ja auto hävitamisele. Vahet pole, kas 10 aastat vana bemm või tutikas Dodge rämm. Purustajasse. Edasi maksa oma liisinguid. /---/

"Kriminaalseadust tuleb muuta. Ja muuta niimoodi, et kogu seltskond, kes teadvalt istub alkoholi tarbinud juhi autosse ja läheb sõitma, vastutab avarii korral juhiga võrdselt," pakub Delfi lugeja välja.

Täna varahommikul toimus raske liiklusõnnetus Võrumaal, kui juhtimisõiguseta ja joobes mehe poolt juhitud auto sõitis paisjärve. Õnnetuses hukkus sõidukis viibinud 17-aastane tüdruk, ülejäänud neli autos viibinud isikut viga ei saanud.

Politsei tuvastas, et sõiduki juht oli joobes ja ei omanud juhtimisõigust. Samasuguselt rikkumiselt tabas politsei mehe ka kuu aega tagasi ning selle eest ootab teda kohtuistung väärteomenetluses septembrikuu lõpus.