Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

Lugejad tervishoiusüsteemist: järjekorrad on meeletult pikad, koduvisiite ei tehta, kiirabi soovitab perearsti poole pöörduda

 (6)
Tervishoiutöötajad korraldasid hoiatusstreigi
Tervishoiutöötajad korraldasid hoiatusstreigiFoto: Rauno Volmar

Täna hommikul peatasid arstid ja mitmed teised tervishoiutöötajad hoiatusstreigiga tunniks oma töö, juhtides sellega tähelepanu asjaolule, et Eesti tervishoiusüsteem vajab raha juurde. Palusime tänase streigi raames ka lugejatel tervishoiusüsteemiga seotud probleemidest rääkida ja kogemusi jagada.

"Meenuvad 60ndad aastad, kui endal lapsed väiksed ja elasin maal keskusest kolme kilomeetri kaugusel. Lumerohkel talvel laps haigestus. Abikaasa läks arsti jutule Ei olnud meil ega arstil tol ajal autot, aga lubas tulla pärast vastuvõttu läbi. Sumas õhtu hakul 3 km kõrges palavikus last vaatama, isegi mõned ravimid olid kaasas. Imede ime, järgmine õhtul tuli ta jälle vaatama, kuidas lapsel läheb. See oli dr Endla Kööbi. See oli tõeline armastus oma töö ja patsientide vastu. Nüüdsel ajal koduvisiite vist ei tehta, tuleb kutsuda kiirabi, kes soovitab minna järgmisel päeval perearsti juurde."

"Arusaadav on see, kui raha ei jätku mingite kallite uuringute ja operatsioonide jaoks. Väga tihti aga ei saa aega eriarsti juurde üldse reserveerida ka lihtsalt konsultatsiooniks. Arst on tööl, saab palka, aga vastu ei võta. Arst peab kogu oma tööaja jooksul võtma patsiente vastu tavajärjekorra alusel, mingit tasulist vastuvõttu ei tohi olla. Kui haige vajab mingeid uuringuid või protseduure, milleks raha pole, siis nii tulebki arstil öelda, et sellele on järjekord, aga kui tahate kiiremini, võite ise maksta."

Seotud lood:

"Kui meil on välja kuulutatud digiriik, siis miks see ei toimi? Miks ikka veel käib kallite uuringute dubleerimine? Kas arstid ei usalda oma kolleege? Või teine variant: puudub võimalus eelnevate uuringute kohta info saamiseks, sest haiglate ja polikliinikute vahel puuduvad sidepidamise võimalused. Kui selle asja korda saaks, vast jääks siis raha veidi ka rahva ravimiseks. See, mis praegu meditsiinis toimub, on nii kaootiline ja haige vaenulik. Kui haige satub iga kord oma probleemiga uue arsti juurde ja peab kõike otsast seletama hakkama, ei vii see kuhugi. Digihaiguslood tuleb korda saada, side raviasutuste vahel tööle saada ja ju siis rahaga ka enam nii kitsas ei oleks."

"Probleem on järgnevas:
1) süsteemi vales ülesehituses
2) õdede ja muude spetsialistide (kes ei ole arstid) häbematult madalates palkades NB! Arstid ei ole nii alamakstud, nagu üritatakse näidata
3) uuringute mõttetus dubleerimises
4) suutmatuses lahendada olukord, kus õhtusel ajal puudub valvearst, kelle poole pöörduda (vanasti polikliiniku peale üks selline oli). Selle tõttu ongi inimesed sunnitud pöörduma EMOsse, kus neid lihtsalt mõnitatakse."

"Medtöötaja ütleb insuldiga sissetoodud suhkruhaigele, kes palus klaasi vett, et tabletti võtta, et haige peab minema hooldushaiglasse, kui soovib, et teda teenindatakse ehk antakse klaas vett. Niisuguse suhtumisega töötajale kohta olla ei tohi."

"Järjekorrad arsti juurde on meeletult pikad, aga sama arst kelle juurde niiöelda tavalist aega mitme kuu jooksul ei ole, selle arsti juurde saab TASULISE aja kasvõi homme päev! See on absurd. Räägivad, et aegu ei ole, aga siis istuvad ja ootavad, et keegi tasulise aja võtaks. Arstid, kes on riigi palgal, ei tohiks teha tasulisi vastuvõtte, vaid tegema tööd, mille eest riik neile maksab."