Sisuliselt tuleb iga 4 tunni 30 minuti sõiduaja kohta 45 minutit pausi, mille võib asendada ka 15 minuti ja 30 minuti pausiga. Võtame näiteks 3 tundi sõitu, 15 minutit pausi, 1 tund sõitu, 30 minutit pausi. Edasi saab sõita peale seda veel 4 tundi ja 30 minutit enne, kui tuleb teha järgmine 45 minutit pausi.

Samas sõites 3 tundi, peatudes 45 minutit (siinkohal nullib digitaalne tahhograaf lugeja), sõites 1 tunni, peatudes 30 minutiks ja jätkates sõitu 4 tunniks ja 30 minutiks - oled enda sõiduajaga lõhki tunni võrra.
Miks see nii on? Paberi ja pliiatsiga seadusest järge ajades "vähemalt 15 minutit, millele järgneb 30 minutit pausi" ei oska täpsemalt kommenteerida kui, et viga on olnud süsteemides ligi 10 aastat ja seda pole mitte keegi avastanud. Senini ka mitte parandanud, sest see pole ilmselt nii lihtne.

Kui sa peatud päevas pikemalt kui 15 minutit võib paista, et saad palju vähem sõita kui peaks. Kokkuvõtlikult arvan asjast nii, et Eesti riik võiks võtta Euroopa Investeerimispangalt ülisoodsat laenu ning ehitada vastavad veoautodele mõeldud parkimiskohad, muidu võib tulesid või peegleid puhastades lihtsalt "üle puhata". Kuni minimaalpalka Eestis ei kasvatata, jääbki lõputu ring, kus iga vedaja üritab kokku rabada meeletult tööd ja teha seda odavamalt, kuniks lõpuks teepeal tuksis autoga aru saab, et kliendid eeldavad kvaliteeti.