Esimeselt korruselt restorani sisenedes saime naeratavalt klienditeenindajalt Vapiano kaardid, millele tuleb kohapeal tarbitavat söögid-joogid lisada ning lahkumisel klienditeenidajale kõige tarbitu eest tasuda.

Läksime teisele korrusele, valisime laua ning ootasime seltskonda lisa. Mõne minuti möödudes aga otsustasime Vapianos mitte süüa ning minna kõrval asuvasse toidukohta.

Teiselt korruselt väljudes andsime Vapiano kaardid üle klienditeenindajale ning asusime juba liikuma - teades et me ei kasutanud kaarte ning kõikide kaartide summa tasumiseks peab olema 0 eurot - kui järsku klienditeenidaja hõikab "Kuhu nüüd, kes maksab? 30 eurot ja 80 senti palun!".

Selgitasime, et me just 3 minutit tagasi sisenesime alumiselt korruselt ning ei tarbinud kohapeal midagi ning, et tegu on arvatavasti eksitusega. Kohale kutsuti keegi tähtsam proua, kellele sai selgitatud sama jutt.

Proua ütles, et lähme alla korrusele ja klienditeenindaja peaks meid kindlasti mäletama kui me just mõned minutid tagasi temalt tühjad kaardid saime. Olime hea meelega nõus ning läksime alla korrusele, lootes et arusaamatus laheneb koheselt.

Jõudes alla korrusele küsis juhataja klienditeenindajalt, kas me tundume talle tuttavad ja et kas me tulime mõned minutid tagasi restorani. Teenindaja vastas, et tema meid ei ole näinud. Kusjuures sellel ajal ei olnud restoranis palju külastajaid, et tal peaks nägude virr-varris klientide näod segamini või sootuks meelest minema.

Seepeale öeldi meile, et nende süsteemid ei eksi kunagi ning me peame arve maksma, millega me muidugi nõus ei olnud. Meil paluti WC-de ukse ette neljakesi seista, kuniks ta läheb kaamerapilti vaatama. Kõige täpsem sõnastus oli "Nüüd aitab, ma lähen teen täpselt selgeks kaamerate pildi järgi kellel siin õigus on"!

Selleks ajaks oli närv juba üsnagi must. Ootasime umbes 10 minutit seal, kui proua naases ning teatas, et me valetame ja kaamerast on täpselt näha et meid pole alt korruselt sisenenud. Veelgi enam, proua teatas võidukalt, et nende kaartidega on ostetud 4 pitsat ja salatit ning meid on täpselt 4 inimest. Palusin näidata mis kell need söögid on kaardile lisatud ja teate mis, süsteem ei salvesta söökide tellimise kellaaegasid kaardile.

Võite ette kujutada seda kirjeldamatult alandavat tunnet, kuidas WC'de ette rivistatud petturid jäid vahele ja püüavad end puhtaks rääkida, kuid restorani personal raiub vastu nagu rauda, et kaamerapilt ei valeta ja nende kaartide kontrollimise süsteem ei saa eksida.

Läksime siis prouaga kaasa tema kontorisse kaamerapilti vaatama. Kuna ma olen suurt kasvu mees ja minu üleriided olid selgelt eristuvad muust hallist massist, siis oli minutiga meie teekond läbi vaadatud - kuidas me alusmiselt korruselt sisenesime, teisel korrusel mõne minuti veetsime ja seejärel koheselt lahkusime.

Proual oli mulle öelda vaid "Siis on meil vist kõik korras". Hiljem mainis, et võib meile toidutelt teha väikese soodustuse - millest me loomulikult keeldusime kuna olime ju otsustanud seal mitte süüa ning soovisime minna kõrval asuvasse toidukohta.

Miks ma otsustasin sellest kogemusest kirjutada. Ei, ma ei soovi halvustada Vapiano restorani, küll aga oli täiesti kohutav, mismoodi meisse suhtuti. Ka ei tulnud sealt siirast vabandust, ei klienditeenindajalt ega ka proualt endalt - mõtlemisainet Vapiano omanikeringile, kes on nende ettevõtte visiitkaart sääraste probleemide korral.

Ma otsustasin selle kogemuse kirja panna ainult ja ainult seetõttu, et soovitan alati paluda Vapiano restorani sisenedes lasta topeltkontroll teha kaardi saldole, seal võivad olla kellegi teise söögid juba peal.

Mis teeb asja eriti irooniliseks - kui sisenemisel mitte paluda kaardi saldole topeltkontrolli ja tellida söödavat-joodavat, mis lisandub võimalikule eelnevale saldole, siis ei usu pärast mitte keegi, et sa tegelikult sõid näiteks ainult salatit.

Eespool mainisin, et söökide kellaaegasid ei salvestata kaardile ja seega kuulub maksmisele kõik, mis arvutisüsteem näitab. Meid päästis ainult see, et me ei tellinud midagi ja ei viibinud restoranis pikalt.

Oleks me tellinud näiteks kaaslasega 2 salatit, siis oleks meie arve olnud ~45 eurot ja me ei oleks kuidagi suutnud ära tõestada vastupidist, sest kaamerapildi kvaliteet ei kannatanud kriitikat ja olukorda lahendanud proua suhtumine meisse oli süüdistav ja alandav, ilma tegelikke fakte eelnevalt kontrollimata või meid rahustamata, et tegu võib olla eksitusega.

Sellesse komplekti lisada veel mäluaukudega klienditeenindaja, vigane arvutisüsteem ja kehva kvaliteediga kaamerapilt ning saame tulemuseks rikutud tujudega laupäeva õhtu.

Veelkord. Selle vahejuhtumi moraaliks ei ole Vapianot mustata. Tegu on soliidse kohaga kus on head söögid. Moraal on selles, et alati peab laskma teha topeltkotrolli oma Vapiano kaardile, mis ulatatakse sulle kätte kohe kui restorani sisened.

Kirjatüki autori isik on toimetusele teada, kuid tulime vastu tema soovile tekst avaldada anonüümselt.