Lugeja teenindaja keeleoskusest: töötajad hõiguvad üle saali teadagi vene keeles, mornid näod teenindavad ostjaid
Ainuüksi selle aasta esimeses pooles on keeleinspektsioon teinud Maxima kaupluste 111 töötajale ettekirjutuse sooritada eesti keele eksam või täiendada eesti keelt. Delfi lugeja kommenteerib enda silmaga nähtut ja arvamust teenindaja keeleoskusest.
Teatud toidupoe ketti sisse astudes tekib vahel tunne, et oledki Venemaal, isegi mitte Leedus. Mornid näod, kliendid peavad kõike seda taustaks pealt kuulama. Puudub euroopalik teeninduskultuur. Mõne töötaja käest midagi küsides saad automaatselt vastuseks joru venekeelset juttu. Kahjuks ka eestlastest töötajad suhtlevad seal omavahel vene keeles. Miks? Maxima töökultuur üldiselt ongi juba eos kakskeelsena kujundatud, aga nii ei pea see olema. Töö keel olgu eesti keel, üks ja ainus. Eestis on riigikeel eesti keel ja teeninduses suhtluseks samuti. Oskus tuleb praktiseerides. Välismaal ei kohta kuskil poliitikat, et kassiir ise selekteerib ja valib suhtluskeele - alustada tuleb ikkagi riigikeeles kõigiga. Ettevõtte maine loovad ikka omad töötajad. Ega see maine ei muutugi, kui juhtkond ja mõtteviis ei muutu. Tahaks loota, et Lidl samasse ämbrisse ei astu.