Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

Lugeja: taksoarve Ülemistelt Mustamäele kerkis 100 kroonist 30 euroni

 (25)
Ülemistel
Foto: Tanel Meos

Delfi lugejad meenutasid oma kogemusi arusaamatult suurte taksoarvetega.

Vilja
Olen aastate lõikes sõitnud ühel marsruudil Ülemiste keskusest Vilde tee lõppu. Algul maksis sõit 100 krooni ja natuke peale, aga krooniaja lõpus juba 145.

Kui nüüd sügisel sõitsin, siis oli arve Pärnu maantee silla all juba 21 eurot. Küsisin taksojuhilt, mis jama nüüd siis on. Kiirelt keerati taksomeeter kinni ja kohapeal küsitigi ainult 20 eurot. Arvan, et kui poleks vahele sekkunud, oleks arve sõidu lõpuks olnud juba üle 30 euro.

böö
02.06.2013 12:37
Tulin mõned aastad tagasi lennukiga koju. Lennuk saabus umbes kell kaks öösel. Võtsin takso. Kui aru sain, kuhu ma olen sattunud, lasin lennujaama Statoilis kinni pidada. Arve oli 106 krooni. Kõik oli reeglitepärane, printis tšeki välja ja puha. Oleks ma sellega koju sõitnud, oleks arve tulnud 700-800 krooni.

Järgmine päev helistasin linnavalitsusse. Sealt öeldi, et meil on ettevõtlusvabadus ja kõik on hästi. Mul tekib lihtsalt küsimus, kas Soomes, USA-s, Saksamaal, Prantsusmaal või Singapuris ei ole ettevõtlusvabadust?

Karl
Võtsin laupäeval vabaduse väljakult takso Anatek OÜ, sest harjunud välismaal suvaliselt taksosid tänavalt võtma ning Tallinnas olen harva. Kui märkasin, et taksomeeter väga kiirelt käis, siis vaatasin kilomeetrihinda, mis oli 3.50 ning sisenemistasu 5.90. Mõtlesin, et okei, ise olin loll, aga tahtsin kiirelt koju saada ja rehkendasin, et maksan siis oma 20-25 eurot ära. Aga numbrid käisid kuidagi vägagi kiirelt ja lõpuks lasin ennast loomaaja Hesburgeri ees maha panna, sest arve oli juba 31 eurot.

Seotud lood:

Taksojuht andis mulle isegi tšeki, kus seisis 7.1 kilomeetrit. Pärast vaatasin kaardilt, et see distants oli tegelikult 5 kilomeetrit. Taksojuht teatas külma närviga, et kõik on okei, kuna temale määrab tariifi firma. Tšekilt on ka näha, et sõit kestis kuus minutit. Kui see nüüd tõesti 7.1 kilomeetrit oli, siis peaks politsei räige kiireseületamise eest trahvi tegema!

Ühesõnaga ise olin loll, et kohe maha ei läinud, aga lisaks röövellikule hinnale tehti veel tünga. Kohalikud selliste lõksu ilmselt ei jää, aga päris kindlasti jääb selliste nahaalide pärast paljudele turistidele Tallinna külastusest väga halb maik.

vähene sõitja
Kah üks õhtu taksoga sadama A-terminalist bussijaama mindud. Omast rumalusest ja vähesest taksosõidu kogemusest sai sadama eest mingi suvaline Tallinna Takso võetud. Läks circa seitse minutit ja umbkeelne juht esitas bussijaamas arve 20 eurot. Aga eks elu õpetab. Järgmine kord sai juba usaldusväärne takso tellitud ning sama sõidu eest 5.60 makstud.

Mis takso oli?
Mul oli läinud aastal juhus Tallinn taksoga (mitte Tallink takso!), kus D-terminalist Pelgulinna sõites Rohu tänava kandis arve näitas juba üle 25 euro. Saatsin ta, kus kurat. See oli esimene ja tagumine kord. Edaspidi olen targem. Tegi, tõbras, veel tiiru ka. Nii et koduni oleks arve läinud oma 50 eurot ära.

seda et
03.06.2013 13:21
Minuga on see tihti juhtunud. Sõitsin taksodega juba kauges rublaajas ja tollal olid ikka järjekorrad pikad ja öösiti vaja kõrtsust teise linnaotsa saada. Regatist või mõnest kesklinna baaristki ei tahtnud Õismäele jalgsi kõmpida. Enesestmõistetavalt pidi taksojuht purjakil seltskonda taluma, kuna neil oli kummaline "parfüüm". Sellest sõltus ka taksosõidu hind.

endine taksojuht
02.06.2013 12:10
Tallinnas nimetatakse seda vabaks ettevõtluseks. Peaaegu igaüks võib saada taksoloa ja siis plafooni katusele panna. Istub pool päeva vanalinnas, kuni klient sisse istub. Selge see, et klient maksab ka selle ootamise kinni.

Kogu selle jama tõttu taksonduse korraldamisel ongi kujunenud olukord, et kvaliteetse takoteenuse saamiseks pead olema väga kogenud või peab lihtsalt õnne olema. Linna külalised kuuluvad muidugi sinna õnne kategooria alla. Ja milleks üldse taksonduses tööd teha, kui tegeliku tulemuse annab nihverdamine ja pettus. Seni kuni kaebused kinnitust ei leia, on kõik OK. Kas ikka on?