Läksin möödunud nädalal Tallinnas Viru Keskuse juures oleva pakiautomaadi juurde ja soovisin sinna oma pakki panna. Selgus, et pakiautomaat oli täis. Nii ka järgmisel ja ülejärgmisel korral.

Olgu, see selleks, kuid samas ma ka ootasin pakki ja seda Järve Keskuse pakiautomaati. Selle asemel sain hoopis sõnumi: "Kuna pakke on palju, saad paki kätte Post24 kullerilt. Kuller ootab Sind Järve Keskuse Post24 pakiautomaadi juures täna 04.04.13 17.30-20.00. Kui Sa ei jõua täna pakile järgi tulla, saadame Sulle täiendava SMS-i paki automaati saabumise kohta. Sinu Post24."

Organiseerisin aega (mida pakiautomaadi kasutaja ei peaks tegema) ja läksin õhtul kullerilt pakki saama. Tõepoolest, automaadi ees seisis töötava mootoriga kaubik, juhiistmel magas ELSi logodega jopes vennike.

Hella koputamise peale tasapisi ärganud kuller sai oma segadusest peagi üle ning haaras kätte mapi postipakkide tabeliga. Järgnes pikk uurimine ja numbrite võrdlemine. Siis ronis unerähmaste silmadega tegelane pakiruumi ja kolistas erinevate pakkide vahel. Minutid viisteist hiljem jõudis ta veendumusele, et pakk on hoopis automaadis.

Oh imet, pakk oligi automaadis. Mingisugust "täiendavat SMS-i" ma saanud ei olnud.

Nüüd ootavad mind lausa kaks pakki Viru Keskuses ning mu telefon lausa särtsub erinevatest sõnumitest, kuidas pakid on kulleritel ja siis jällegi automaadis ja seejärel muutunud koodiga jne. Millest selline segadus?

Tegelikult on mul vedanud, sest erinevatest foorumitest ja Post24 Facebooki lehelt loen hullemaidki kogemusi. Näiteks pidi keegi õnnetu kaubikust ise oma pakki otsima. Teiste pakkide vahel tuhnimine olla võtnud aega lausa poolteist tundi. Ja kuidas lastakse üldse n-ö inimesi tänavalt saadetisi sorteerima?

Eesti Posti kommunikatsioonijuht Inge Suder ütles, et nad on ülekoormatud pakiautomaatidest teadlikud ja vabandavad klientide eest tekkinud ebamugavuste pärast. Suder sõnas, et tõesti on huvi nende teenuse vastu kasvanud ning juba järgmisel nädalal hakatakse lisaautomaate paigaldama.