Avaldame lugeja kirja muutmata kujul:

Nordica, mis minule küll rohkem riikliku rahapõletamismasinana tundub (vabandan sellise võrdluse pärast, kuid kui minult oleks küsitud, kas teha Eesti lennufirma või ehitada 4-realine Tallinn-Tartu maantee, oleksin igal juhul valinud maantee, sest lendajaid meil Tallinnast jagub niigi) pühapäevane lend JP7172 (lennuk Bombardier CRJ-900, pardanumbriga ES-ACG) muutus kõikidele 50+ reisijale ebameeldivaks kogemuseks “otse ja omadega” säästuprodukti raames, kui lennuk ca tund peale starti esmalt mittetavapäraselt rappuma hakkas ning varsti teavitati rikki läinud autopiloodist.

Pilootide kiituseks tuleb küll öelda, et nad oma rikki läinud autopiloodi ja jumal-teab-mis-veel-rikkis lennuki siiski ühes tükis maa peale tõid. Aga mitte Tallinnas, vaid Kopenhaagenis, kus õnnetud reisijad pidid veel ligi 30 minutit üsna palavaks muutuvas lennukis ootama, kuni SAS-i maapealne teenindus välja mõtles, mida selle seltskonnaga peale hakata.
Esmalt öeldi, et kõik saavad kätte oma pagasi ning siis peaks SAS organiseerima hotelli ja hiljem mingisuguse mooduse koju jõudmiseks.
Praktikas nägi asi välja aga nii, et pagasit ei antudki — ju on siis lennufirmal odavam seda mitte maha ja peale laadida. Enamus reisijatel on aga seal ka kõik esmatarbe- ja hügieenivahendid.
Hotelli paigutati tõesti, kuid tegemist on pigem ühiselamulaadse , napilt 2* hotelliga Cabinn.
Muus osas valitseb reisijate hulgas teadmatus.

Ütlemata ühtegi paha sõna lennuki meeskonna kohta — eks nemad annavad parima neis oludes, mis neil on — nende käitumine on olnud korrektne ja abivalmis, siis muidu sagedase lennureisijana Nordicat ma pigem küll edaspidi ei vali.
Lennates aastas üle 60 lennu ( ja nii juba ca 10 aastat), pole taoliseid juhtumeid teiste firmadega: Lufthansa, Emirates, Turkish Airlines ja isegi Air Baltic, sisuliselt juhtunud.
Iga reisija seisukohalt on rikkiläinud lennuki tõttu sooritatav maandumine hädamaandumine. Ametlikult püüab lennufirma aga ju seda fakti varjata, sest lend on ametlikult deklareeritud “diverted” ehk ümber suunatud.

Reisijate hulgas on rahulolematuid omajagu, mitmed kardavad järgmisel päeval sama lennuki peale minna, et Tallinnasse lennata. Ja kindlasti on ka plaaniväline äärmiselt tagasihoidlik majutus hallitama läinud kirsiks muidu elamuste- ja emotsiooniderohkel reisil Pariisi.
Samuti oli lennukis omajagu lapsi — nemad elasid olukorra vast kõige reipamalt üle.

Saab näha, kuidas lennufirma hilinemise kompenseerib. Kas teeb seda vabatahtlikult, või tuleb reisijatel kohtutee jalge alla võtta.
Head ja odavat asja korraga ei saa. See on vast asja moraal.
Loodame muidugi, et lennufirma siiski kõik reisijad kiiresti Tallinna toimetab ning kompenseerib tekitatud kahju nii luhtaläinud tööpäeva, lisaks osta tulnud hügieenitarvikute kui ka kõikide muude ettenägematute kulutuste näol.
Kui seda tehakse, vannavad vast osad reisijad veel "võimaluse", kui ei, siis tõesti, pigem lennakem nendega, kel lennukeid ja meeskondi piisavalt palju ning kes seetõttu suudavad probleeme lahendada viisil, mis reisijaile valutumad.
Ostab ju lennureisija siiski eeskätt kiiret liikumisvõimalust.

Lennujaama kommentaar:

Lend, mis pidi saabuma eile Pariisist, maandus tõepoolest Tallinna asemel Kopenhaagenis. Pardal olnud reisijad saabuvad Tallinnasse täna pärastlõunal.