Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

Lugeja: kas Viljandimaal on kunagisest massikaklusest õpitud?

 (8)
Alarmsõidukid
Pilt on illustratiivneFoto: Eero Vabamägi

Kunagisest juhtumist, kus Viljandis läksid hulk inimesi kaklema ja neid tuli lahutama ainult kaks politseipatrulli. Seda oli sellise kakluse lahutamiseks ilmselgelt vähe ja tuli kutsuda abijõude, mida tuli kaua oodata. Nüüd tekibki küsimus, miks oli terve Viljandi maakonna peale ainult 2 patrulli ja üks välijuht? Seda on ju ilmselgelt vähe, isegi öösel.

Ma tahaksin küsida, et inimesed, kes nende patrullide arvude üle otsustavad, kas nad üldse omavad reaalset mõtlemist? Ilmselgelt ei suuda ju nii vähe patrulle taga liiklusohutust ega ka mitte piisavalt patrullida, samuti ei oma nad piisavat reageerimisvõimekust, nagu oli ka tollest kunagisest situatsioonist näha.

Tuli kutsuda Tartus abijõude ja aeti välja ka mitmed vabal ajal olnud Viljandimaa politseinikud. Kuid see olukord on ju ilmselgelt jabur. Kahjuks ei ole selline olukord ainult Viljandimaal, näiteks ka Järvamaal ja Jõgevamaal on politseinikke väga vähe. Tegemist on ilmselgelt kokkuhoiupoliitikaga meie enda turvalisuse arvelt, justnimelt siseriikliku turvalisuse arvelt. Kas ametnikel oma kokkuhoiu pärast häbi ei ole? Me oleme läinud oma kokkuhoiuga juba nii kaugele, et politsei škodad on ka pea enamik juba diislid, mis tähendab, et eest ära sõitvaid rullnokki on väga keeruline püüda, kui see rullnokk on vähegi võimsama autoga ja vähegi oskaja juht.

Hea näide on kasvõi kuulus audi, mis politseil Tartumaalt saati pikalt eest ära sõitis ja saadi alles Järvamaal kätte, teisel juhul alles kuskil koeru kandis. Audi, mis oli politseiautodest tunduvalt võimsam ja kiirem.

Seotud lood:

Nüüd tahaksin küsida, kas tollasest Viljandi probleemist on õpitud ja kas patrulle on kasvõi Viljandimaale juurde pandud? Minule tundub, et endiselt on patrulle liiga vähe ja oleks ilmselgelt neid juurde vaja. Olen isegi korra kokku arvutanud ja ka varem siin Delfis sellest rääkinud, et 30 lispatrulli aastaringi 24 tundi, maksaks 10 miljonit eurot aastas, selle sisse on arvestatud kõik kulud, kaasarvatud 45 uut politsei autot, kuna varuautosid peab ju ka olema.

Arvestades, kuidas meie riik raha tuulde loobib, ei oleks see 10 miljonit mingi raha kulutada see politsei peale ja saada niipalju turvalisust juurde. Kui see 30 lisapatrulli jaotada Eesti peale ära, siis oleks sellest väga tubli abi, nii politsei reageerimisvõimekusele, kui ka liiklusjärelvalvele. Näiteks Viljandimaal oleks siis laksti 2-3 patrulli juures ja siis oleks seal löömingul olnud ehk juba 8 politseinikku, kellest oleks ehk piisanud, et märatsejad kiiresti maha suruda. Siin on meie kallitele juhtivtegelastele palju mõtlemisainet, et ehk tuleks hakata mõtlema politsei võimekuse parandamisele?

Meenutaksin siinkohal ka Pealtnägija intervjuud Elmar Vaheriga, kes rääkis, kuidas politseil on raha vähe ja töötavad oma võimete piiril ja kuidas näiteks uurijad on tööga ülekoormatud, kuna neid on liiga vähe.
Samuti on Elmar Vaher öelnud, et Eestile oleks juurde vaja 20 lisapatrulli, järelikult olen mina artikli autorina õigel teel või mis?

Kui vaadata tema välja toodud summat, siis olen mina isegi oma 10 miljoni euro näol varu jätnud, mis kindlasti võimaldab 30 lisapatrulli ja ehk ka paari võimsamat autot politseile.