"Mina seda ei teadnud ja pean kolme lühikese kõne eest nüüd maksma kokku käibemaksuga 10 eurot ja 15 senti," nentis ta.

"Infotelefoni number on teatavasti 1545 ja firma isegi ei teavita oma kliente uuest raha kasseerimise viisist."

Eesti Energia pressiesindaja Eliis Vennik selgitas, et energiahiiu klienditelefonile 1545 kehtivad operaatorite tariifid, millele Eesti Energia ise mitte midagi juurde ei lisa. "Kuna aga operaatoritel on erinevad tariifid, siis pole võimalik telefonil ka detailset infot anda," kinnitas ta.

Täpselt samasugust praktikat kasutatakse Eestis Venniku sõnul ka teistes valdkondades.

"Teenindame kuus kümneid tuhandeid kõnesid. Elektrimüüjana pidime valima, kas jagada see kulu kliendihinda või lähtuda põhimõttest, et kulu katavad telefonile pöördujad. Usume, et viimane lahendus on kõigi klientide seisukohast õiglasem," lausus Vennik.

"Kuna üha enam kliente eelistab e-teenindust ja e-posti, siis väheneb klienditelefonile helistajate arv vähehaaval. Infot selle kohta, et telefonile kehtivad operaatorite tariifid leiab meie kodulehelt."

EMT koduleht näitas, et Eesti Energia infotelefonile kehtivad samasugused tariifid nagu mitmetele teistele ettevõtetele - Eesti Post, tarbijakaitseamet või häirekeskus. Tavalisele kõneminuti hinnale lisandub sisuteenuse hind alates 11 sekundist, mis on koos käibemaksuga 0,2278 eurot minutis.

Operaator lisas, et sisuteenuse pakkuja on kohustatud kõne 10 algussekundi jooksul klienti teavitama lisanduvast sisuteenuse hinnast ja pakutavast teenusest.

Tele2 võrgust Eesti Energia infoliinile helistades on sisuteenuse minutipõhine hind 0,23 eurot ja Elisast 0,3 eurot minuti kohta.