Suurim sarnasus toonase ja praeguse aja vahel on investeeringu eesmärkide ebaselgus. Me räägime järjekordsest 40 miljonist eurost maksumaksja rahast, mille riik on pannud kuu aega tagasi loodud ettevõttesse nimega Nordic Aviation Group. Samas tundub, et keegi ei tea täpselt, mida selle rahaga plaanitakse teha. Hiljuti saime teada, et NAG ei hakkagi ise lendama, vaid tellib reisid Sloveenia ettevõttelt Adria Airways.

Erainvestorit ei tulnud riigile partneriks ei Estonian Airi ajal ega ka praegu. Pole isegi päris selge, kas seda investorit on üldse otsitud. Hiljuti saime teada, et investori kaasamisega ei kiirustata, seega põletatakse riigi raha, kuni seda on.

Panen kirja mõned küsimused, mis mind painavad:

1. Miks loodi uus ettevõte alles nüüd, kuigi oli vähemalt aasta aega ette teada, et Euroopa Komisjon peab Estonian Airile osutatud riigiabi ebaseaduslikuks?

2. Miks ei hangitud lendamiseks vajalikke tegevuslube enne tegevuse alustamist?

3. Mis saab Estonian Airi organisatsioonist, lennukitest ja spetsialistidest?

4. Miks "laenati" uude ettevõttesse juhtkond erafirmast, mis ei investeeri sinna oma raha?

5. Miks puudub sellel juhtkonnal igasugune lennundusalane taust?