"Käitumishinne on kõige mõttetum, arusaamatum hinne üldse. Hinne, mis sõltub kellegi personaalsest arvamusest ja suvast. Samas, kui võtta õpetaja ütlemisi ja lapse juttu nii draagiliselt, pole see lapsele kasvamiseks hea keskkond. Võib vaid arvata, mis gestaapo kodus on. Oleks minu teha, kaotaks üldse kõik hinded, kontrolltööd, tunnikontrollid ära. Jätaks vaid tasemetööd, mis näitab lapse taset antud vallas punktide näol. Kõige nõmedam on see, et eeldatakse, et lapse tase peab olema kõiges maksimaalne. Pigem peaks nägema, milles laps on hea ja selles valdkonnas sügavamalt edasi töötama. Praegu koole lõpetades ei saa laps ise ka aru, mida ta oskab ja hinded on faktihinded."

"Loosung, et kool ja kodu peavad koostööd tegema, on seega puhas sõnakõlks, armas õpetaja? See, et probleemide tekkides tuleb kohe pöörduda, et eos asjadele lahendus leida, see on siis paljas loosung, mida lehvitatakse? Selle kõige varjus aga sisistatakse, et rumalad lapsevanemad, hoidke tegelikult mokk maas, kui targemad räägivad? Olen kahjuks korduvalt saanud veenduda mõningate õpetajate täielikus ebapedagoogilisuses (olgu targu märgitud, et minu lapse käitumine on eeskujulik). Õpetajad on ju samuti inimesed, nagu te ise tihti mainite ja paraku need "samuti inimesed" elavad koolis vahel ka õpilaste peal välja oma isiklikku stressi ja komplekse. See on fakt. Antud loo puhul asjaosalisi ei tunne ja ei tea, mis on seal asja tuum, kuid kohe lapsi ja vanemaid sarjama hakata on mannetu. Pedagoogid peavad samuti aeg-akalt peeglisse vaatama, ka nemad on ajas muutuvad ja vahel halvemuse poole."

"Ühiskond ei ole veel valmis hakkama arutama õpetajate laste vastast vägivalda. kõik katsed surutakse maha halvasti kasvatatud laste ja lollide vanematega. Minu lapse oleks õpetaja hävitanud, kui poleks õigel ajal tõde välja selgitanud ning last teise kooli viinud. Ma soovitan siiski sõnadega ettevaatlik olla ning mitte lahmida. Kui teil on peres hästi läinud, on tore. Minu 7-aastane laps langes psühhopaadist õpetaja vaimse vägivalla ohvriks. Põhjuseid ei tea tänaseni, miks minu laps välja valiti."

"Minu lapsed on juba suured ja koolist lahkunud, kuid koolikokkutulekutele ei tule ja pärast lõpetamist palus üks lastest, et ma poodi sõidaks teist teed pidi, mitte koolist mööda. Ja ei olnud kõik õpetaja poolt tulev, ilmsete kiusamistunnustega käitumine puhtalt lapse süü, muidu poleks saanud ülikoolis õppida ja praegu edukalt töötada. Tahan öelda seda, et koolis on õpetajate poolne kiusamine olemas, aga see on kaitstud ringkaitse taha. Võib-olla on see üldse ahelreaktsioon, sest seda õpetajat kiusati ennast kunagi koolis. Muide, meie käisime arstide juures ja ikka selleks, kuidas laps ebastabiilse närvikavaga õpetajaga ellu jääks. Tuli välja, et me ei olnud ainukesed."

"Minu pojal alandati 21.keskkoolis 6.klassis samuti käitumise hinne teisel trimestril 5-lt 4-le, kuigi hinded olid paremad kui esimesel trimestril. Tunnistusel ainult neljad-viied. Ühtegi hilinemist ega põhjuseta puudumist ei olnud, ka märkuseid mitte. Tundsin siiralt huvi ja olin mures, et kas on probleeme seoses käitumisega, kuid klassijuhataja väitel olevat poeg ise ennast nii hinnanud (mis ei vastanud tõele) ja temal õpetajana olevat õigus ikkagi lõplik hinne ise kujundada. Milles ma ei kahtlegi, kuid lapsevanemana oleks ka huvitanud põhjendus. Veel väitis klassijuhataja vabanduseks, et on saanud õppealajuhatajalt märkusi, et klassis on liiga palju eeskujulikke!? Põhikooli õppealajuhataja aga väitis põhjenduseks, et poistel ongi põhikoolis tavaliselt käitumine hea ja mitte eeskujulik. Õnneks on sellised pedagoogid siiski harv nähtus, kuid arusaadav, et alandatud käitumishinne põhjustab küsimusi, kui plaan teise kooli või kooliastmesse kandideerida."

"Ka minu pojal alandas üks pedagoog käitumishinnet - täiesti põhjendusteta. Probleem selles, et suutmatu õpetaja ei tule toime klassis korra kehtestamisega ja enamus klassist käratseb. Minu poeg nende seas ei ole, seda on kinnitanud ka teised pedagoogid. Ei ole minu lapsevanemlik luul, kui tahate siin sarjama hakata. Ja mida tegi see suutmatu õpetaja - laksas kõigile ühe mõõdupuuga - kõigile mitterahuldav. Huvitav on see, et meil ju arvutatakse keskmist ja koolide edekabeleid jne. No kuidas üks noor läheb koolist kooli hinnangutega, mis tema tegelikke teadmisi ja käitumist ei kajasta, sest vahepeal keegi hullunud käib ja kütab lihtsalt vikatiga ringi?"