Stroomi keskuse Maximast mitmeid kaalukaupu soetanud klient avastas 50-grammise vea puhtjuhuslikult ning otsustas kahtlust koduse digitaalkaaluga kontrollida.

„Kaalumisele ajendas mind asjaolu, et ostetud kaalukomme tundus kuidagi vähe olevat selle kohta, mis tšekil kirjas (sarapuupähkel tumedas šokolaadis kilohinnaga 9,79 eurot, ostutšekil 270 grammi, kodus ülekaalumisel 220 grammi). Banaani, värske kartuli ja kurgi kaalumisel tuli ilmsiks vahe – kõigil enam-vähem 50 grammi,“ rääkis Maxima klient Delfile.

Pärast ostu läks klient poodi tagasi ning pöördus infoletti, kus tema ostetud kaubad üle kaaluti ning vahe hüvitati. „Soovisin, et nad kaaluksid kauba üle ka samas kassas, kust ost oli sooritatud, seda millegipärast ei tehtud. Ei mingit selgitust juhtunule ega vabandamist, pigem tõrjuv suhtumine,“ ütles petta saanud ostja.

Klient pöördus oma murega ka tarbijakaitseameti poole. Amet kinnitas pöördumist ka Delfi Kasulikule ning lisas, et taolisi pöördumisi on ka varem saadud.

„Tarbijad on ka tõesti väitnud, et kassas või kaalukaupade letis kaalutakse valesti. Kontrollimisel senis need signaalid kinnitust ei ole leidnud,“ edastas tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda.

Ta lisas, et jaekaubandusega tegelevatel ettevõtetel on kohustus kord aastas taadelda kasutuses olevaid kaale.

Kuid üks toode toimetuse poole pöördunud lugeja ostukorvis kinnitas seda, et kaaluvahe pole ostja luul. Selleks oli kilesse pakendatud kurk, mis ostutšekile märgitult 368 grammi kaaluma pidi. Järelkaalumisel saadi tegelikuks tulemuseks aga täpipealt 50 grammi vähem – 318 grammi.

Petta saanud ostja ütles, et päevasel ajal tehtud ostule eelnes veel ridamisi kliente, kes tõenäoliselt sarnaselt temale petta said. „Ehmatus oli suur. Petta ei saanud ju ainult mina, kaldun arvama, et kõik need kümned-sajad inimesed, kes vähemalt samal päeval ja samas kassas ostu eest tasusid. Ja kas oli tegu ainult ühe kassaga? Ja ühe päevaga? Tõele au andes, ei julgegi enam sinna poodi minna,“ rääkis ta.

Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktor Ty Lehtmäe vabandab kliendi ees ning lisas, et pöördumise peale teostati kaupluses sisejuurdlus. „Ehkki meil tagantjärele täpset põhjust selgitada ei õnnestu, on kõige tõenäolisem põhjus inimlik eksitus kaalu kasutamisel,“ kommenteeris Lehtmäe.

Ka märkis Lehtmäe, et kõik kaupluse kaalud on taadeldud. „Kontrollisime selles kaupluses üle ka kõik kaalud, nii kassades kui ka infoletis ja saalis ning kõik kaalud näitasid täpselt õiget kogust,“ kinnitas Lehtmäe.

„Veelkord vabandame ostja ees. Ostja pöördus selle murega ka meie kauplusesse, kus tagastasime talle ka eksitusest tingitud summa vahe. Palume kindlasti kaupluse juhatajal rõhutada oma kolleegidele üle, et kaalukauba käitlemisel tuleb näidata üles tähelepanelikkust,“ lisas Lehtmäe.

Hea lugeja, anna teada kommentaariumis, kas oled ka ise kaupluse kassas kaalunumbriga petta saanud!