Pilk jäi pidama kohupiimataskutele, millel oli silt "Allahindlus 50 %-i tootel märgitud hinnast. Jälgi kuupäeva!". Otsisin pakendilt ka kohupiimataskute säilimiskuupäeva - kõlblik kuni 01.05.13. Mõtlesin, et täitsa kõlblikud, seega tasub osta.

Läksin koju, kuid kohupiimataskuid sööma asudes tabas mind ebameeldiv üllatus. Need olid halvaks läinud. Õigemini oli kohupiimatäidis täiesti hapuks läinud ja toode söömiskõlbmatu.

Võtsin ühendust poega, et äkki saaksin toote tagastada, sest tegu oli riknenud kaubaga. Teenindaja aga vastas, et kuna toode oli ostetud allahindlusega ning sellel oli kleeps "jälgi kuupäeva", siis olin ostu teinud omal vastutusel. Poleks kleepsu olnud, oleksin raha tagasi saanud.

Ost otse prügikasti

Meele tegi eriti mõruks see, et kuupäeva järgi oleks toode pidanud olema söömiskõlbulik. Mis sest, et allahinnatud. Mul ei jäänudki muud üle, kui kohupiimataskud lihtsalt prügikasti visata.

Läksin koju ja otsustasin pagaritööstusele kirjutada. Esitasin ka küsimuse, kas pagaritoodete puhul ongi normaalne, et sama kuupäevaga tooted on juba hommikul halvaks läinud.

Mainisin kirjas, et paljudes poodides müüakse sama päeva kuupäevaga "parim enne" või "kõlblik kuni" tooteid ka ilma allahindluseta ehk täishinnaga. Selliseid tooteid ostes võib ostjate pahameel olla veelgi suurem. Eriti, kui avastatakse, et toode on riknenud.

Heauskselt jäin oma kirjale vastust ootama. Ootan seda tänaseni.

See raisatud 70 senti mind ei tapa, aga ka 70 senti on raha. Seda enam, et söödavat toodet ma selle raha eest ei saanud.

Tänaseni on õhus küsimus, kas pagaritoodete puhul ongi normaalne, et kuigi pakendil on kiri "kõlblik kuni", siis tegelikult pole toode pakendile märgitud päeval enam söödav.