Maal, kus teid ei soolatata, tekib ratta liikumist takistav lumekiht kiirelt ning kui seda õigeaegselt ei eemaldata, võib see nii kinni jäätuda, et selle eemaldamine muutub suureks katsumuseks. Samuti muutub auto juhtimine raskemaks, sest kogunenud lumekiht takistab roolikeeramisel ratta liikumist ning toimib ühtlasi pidurina. Jäätunud kujul hakkab selline kogum rehvi kulutama ning võib isegi põhjustada selle lõhkemise.

Minul on juhtunud, et paksust lumest normaalsele teele keerates ei saanud rooli enam ühele poole keerata. Oli vaja libisemisele vastu pöörata, aga ei liikunud grammigi. Esimene mõte oli, et olen autol midagi kapitaalselt ära lõhkunud.

Hooldamata teelt maanteele keerates tee väike peatus! Puhasta rattakoopad, aga ka veljevahed – velgedesse kogunenud lumi viib rattad tasakaalust välja ja muudab sõiduki juhitavust. Usu, see puhastus muudab sõidu palju turvalisemaks!

Spetsiaalselt selleks tööks ette nähtud vahendit ei olegi. Lähene fantaasiaga. Hoia autos mõni vana lumehari, millel on pikem vars. Puidust tokk või isegi väike labidas on abiks. Ka lumevaesel ajal mõtle sellele, et lumesadu võib alata ootamatult!

Kui sul on soe garaaž, ei ole probleemi, sest lumi sulab ära ning hommikul võib sõit takistusteta alata. Kui aga hoiad oma sõidukit väljas, siis puhasta kindlasti rattakoopad ära, enne kui sõiduki parkima jätad. Siis on rattakoobas veel soe ning lumi lahtine ja kergesti eemaldatav. Öine pakane muudab lumetombud jääkamakateks ning sõitu alustada on ohtlik, jäätunud klompide eemaldamine aga raskem.

Ohutut talveteed!