"30. juulil ostis minu pere Tallinna Mustika Prismast natuke rohkem kui kilo nektariine. Ostes panin tähele, et nektariinid olid tavapärasest suuremad. Minu pere sõi neid nektariine 30.07 ja 01.08. Viimasel päeval, kui me kõik koos nektariine sõime, tundsin ma järsku suus imelikku tunnet. Seepeale hakkasin seda nektariini lähemalt uurima ning avastasin, et nektariini natuke lahtise kivi sees on kolm suurt kõrvaharki.

Nii mina kui ka mu abikaasa ja väike tütar, kes saab varsti kolmeaastaseks ja saab juba kõigest aru, sattusime tõelisesse šokki. Ma ei tea siiamaani kindlalt, mis selle imeliku tunde mu suus tekitas: kas lihtsalt kõrvahargi puudutus või olen võib-olla ühe taolise ära söönud.

Peale juhtunut tegime lahti ka teisi nektariine (järel oli vaid paar tükki) ning ühe seest avastasime samuti kahtlaseid moodustisi koos hallitusega. Kusjuures selle teise nektariini puhul oli ühes kohas ka väliselt vaadates nähtav väike auk (selles kohas, kus nektariin ühineb puuga). See auk ei olnud aga muidugi selline, mida sa niisama nektariini võttes kohe märkad.

Ma pean ütlema, et see kõik on täiesti kohutav. Keegi meie perest ei taha peale sellist juhtumit enam nektariine või muid taolisi puuvilju süüa. Loodan, et me ei saanud mingisugust haigust, mida võivad taolised putukad levitada. Kõige imelikum on see, et nektariine ostes ei võta ma suvalisi puuvilju - üldjuhul ma kontrollin visuaalselt ja samuti ka katsun, et puuvili ei oleks liiga pehme - nii oli ka see kord. Tuleb välja, et see ei ole piisav taolisest olukorrast pääsemiseks.

Samal päeval (01.08) võtsin ma ühendust Prismaga. Edastasin fotod Prisma üldmeilile koos juhtunu kirjeldusega, samuti pakkusin, et vajadusel on võimalik nimetatud praaktoodetega tutvuda.

Saadetud vastuses Mustika Prisma juhataja Aili Põllu vabandas ning selgitas, et me võime tšeki alusel saada tagasi nektariinide eest tasutud 1,6 eurot. See on kõik.

Minu küsimusele, et äkki soovib Prisma mingilgi viisil hüvitada meie perele tekitatud moraalseid kannatusi, (samuti võimalikud saadud haigused jne) vastati mulle, et Prisma edastab infot maaletooja AS-le Karlskroona. See on kõik.

Ega ma pole küsinud Prisma käest 5000 eurot, nagu seda tegi näiteks päevadetaguses loos Maxima poe klient, kelle poolt ostetud kala sees asusid ussid vms. Ma lihtsalt küsisin Prismalt mingit õiglast hüvitist meie pere üleelamiste eest. Selle peale on Prisma lihtsalt vait.

Nüüd on meie pere hämmastuses. Me olime juba paar aastat Prisma püsikliendid (nt kasutame Prisma kontot) ning seni olime tegelikult nende poolt pakutavate teenuste ja toodetega rahul. Nüüd aga oleme Prismas pettunud.

Esiteks: Prisma tunnistas mulle saadetud kirjas, et nad ei suuda tagada, et nende poolt müüdavate kaupade sees ei elaks kolm kõrvaharki.

Teiseks: kui mingil kliendil peaks juhtuma, et Prismast ostetud tooted tekitavad talle suuri ebameeldivusi, ebamugavusi, stressi vms, siis see kedagi ei huvita. Sind lihtsalt saadetakse viisakalt pikalt stiilis "me edastame infot meie maaletoojale".

Kolmandaks: olles eile (04.08) käinud korra samast Prismast läbi, ma nägin, et seal on endiselt müügil tavapärasest suuremad nektariinid ehk ilmselt sama partii nektariinid. Nii et palju õnne teistele nektariini-armastajatele ja Prisma klientidele," teatab Delfi lugeja.

Prisma sõnul pole selge, kuidas ja millal putukad nektariini sisse said

"Antud klient on tõesti ka meie poole pöördunud nõudes läbielamiste eest hüvitiseks 300 eurot. Oleme püüdnud kliendile selgitada, et koheselt pärast kliendi kirja võtsime antud partiist valikuliselt nektariine, lõikasime need lahti, et kontrollida toodete kvaliteeti ja kõik kaupluses katki lõigatud tooted osutusid igati kvaliteetseteks. Samas ei saa me poes kõiki tooteid igaks juhuks pooleks lõigata ja paraku puudub meil selline aparaat või selgeltnägemisvõime, millega ühe nektariini sisemusse kaeda.

Nagu ka klient oma kirjas kirjeldab ei olnud aga toodete ebakvaliteetsust kuidagi poes võimalik välisel vaatlusel märgata või tuvastada. Nektariinide suurus ei ole aga kuidagi seotud toote kvaliteediga ja nektariini suuruse järgi ei ole võimalik hinnata, kas antud toote sisse sooviks pugeda peitu ka mõni putukas või mitte.

Me ei saa välistada, et saime juba maaletoojalt antud nektariini, kuid kuna kõrvahargid leiti tootest alles kaks päeva pärast ostu sooritamist siis ei saa siiski täiesti antud juhul välistada ka seda, et antud putukad kolisid puuvilja sisse alles kliendi kodus.

Otse loomulikult oleme pakkunud kliendile võimaluse hüvitada nektariinide eest makstud summa ja oleme seda jätkuvalt valmis ka tegema," kommenteerib lugu Prisma peremarketi turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas.

Kadri Lainas toob tõe huvides välja ka lõigu kirjast, millega pettunud klient Prisma peremarketi poole pöördus (kirjapilt muutmata):

"Mulle sobib lahendus, kui Prisma hüvitab minu perele selliste üleelamuste eest 300 eurot (s.o 100 eurot pereliikme kohta). Selline summa kehtib üksnes tingimusel, et summat hüvitatakse kiiremas korras. Hiljem võib nõue suureneda.

Kui Teile selline lahendus ei sobi, siis ma soovin informeerida juhtunust ajakirjandust ja ametit, mis teostab järelevalvet toidu käitlemise üle, samuti muid pädevaid asutusi. Kui pakutud lahendus teile ei sobi, siis võib eeldada, et lõppkokkuvõttes tuleb teie ajakulu (mainekahju jne) palju suurem kui 300 eurot. Ma olen Tartu Ülikooli õigusteaduskonna magsitrikraadiga ning oskan seista ena ja ome pre huvide eest. Ma lihtsalt tahan saada kasvõi mingisugust hüvitist selliste ebameeldivate üleelamiste eest."

"Edastasime info juhtunust koheselt ka maaletoojale. Ühtegi enamat kaebust nektariinide kohta ei ole meile laekunud," lisab Lainas.