Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

FOTOD: Kalamaja "õnnetuste ristmikku" vaevab müsteerium

 (12)
FOTOD: Kalamaja "õnnetuste ristmikku" vaevab müsteerium

Tallinnas Kalamajas on üks tore väike ristmik, mis esmapilgul tundub täiesti tavaline ja vaikne ristmik, aga ometigi toimub just seal kõige rohkem liiklusõnnetusi.

Juba aastakümneid on Kalamajas Vabriku ja Kungla ristmikku vaevanud müsteerium. Miks toimub just seal kõige rohkem liiklusõnnetusi Kalamajas? Olles jälginud seda ristmikku 27 aasta jooksul elades selle ristmiku nurgal võin õelda, et ei tea küll Tallinnas ühtegi teist sellist ristmikku, kus ühe kuu jooksul toimub lausa neli plekimõlkimist. Tavaliselt algab see "hooaeg" kevadel, kui lumi on sulanud ja ilmad soojemad, sest talvel juhtub seal oluliselt vähem avariisid. Sagedased kokkupõrked algavad aprillis ja kestavad umbes septembrini välja.

Müsteerium on see, et kuigi ristmikul on täitsa normaalne nähtavus ja kummalgi pool Kungla tänaval on selgelt nähtaval STOP märk ja kindlasti märkab Kungla tänavalt ristmikule lähenev juht Vabriku tänavalt lähenevat sõidukit varem, siis ikka sõidetakse ilma kiirust vähendamata ristmikule ja ongi mõlemal plekid mõlgitud.

Kahjuks on see statistika palju suurem, kui ametnikele teada on, sest pisemate plekimõlkimiste puhul lahendavad juhid ise probleemi ja sõidavad laiali ilma politseid kutsumata, aga kohaliku elanikuna võin ma öelda, et see arv on 20-30 kokkupõrget aastas. Siiani on olnud põhilisteks ohvriteks ristmikul asuv betoonist elektripost, mida on aastate jooksul tuhandeid kordi pooleks sõidetud ja mis on võibolla isegi mõne jalakäija elu päästnud ja teiselpool ristmikku asuv kastanipuu.

Olen selle elektriposti küljes näinud ka tuntud poliitikuid Edgar Savisaart ja Mart Laari seega ei tohiks ka kõrgematele ametnikele selle ristmiku probleem võõras olla. Paar päeva tagasi kohtusid ristmikul auto ja mootorratas, õnneks piirdus asi seekord ainult plekimõlkimisega ja keegi luid ei murdnud, aga kes on järgmine ohver? Kas on Tallinnas olemas ametkond, kes selle probleemiga tegeleks ja aitaks selle müsteeriumi lahendada?