"Saksamaal on septembri keskel Riigipäeva (Bundestagi) valimised. Poolteist kuud enne seda terve Euroopa jaoks keskse tähtsusega päeva ilmusid tänavaile kirevad ja värvilised valima meelitavad loosungid.

Esimene erinevus, mis Saksamaa valimisreklaamide juures Eestiga võrreldes silma paistab, on nende reklaamide esitlusviis. Esiteks on need kõik maksimaalselt sellised meetrise filmipostri mõõtu, mul pole siiani õnnestunud oma Tartust veidi suuremas kodulinnas näha ühtegi pompöössemat reklaami, kus üritataks üksteist üle trumbata enda sõnumi dimensionaalsusega.

Teiseks pole nende plakatite asetuseks kulutatud sentigi kalli reklaamipinna rendiks, kuna need reklaamid asetsevad kas puust kiiresti kokku klopsitud raamistikul või siis on need lihtsalt seotud küll elektripostide, küll liiklusmärkide külge.

Sellisest Saksa funktsionaalsest kasinusest võiksid meie pillavad Eesti erakonnad õppust võtta.

Tulles reklaamide sisu poole, siis oma olemuselt on need sarnased Eesti omadega: vasakpoolsed tahavad kõigile lennukilt raha külvata, piraadid muretsevad küberruumi seadusandluse pärast, rohelised näevad aga enda pidepunkti olevat toidul ja keskkonnal.

Üheks kõneallikaks nendel valimistel on siin lõunapoolses osas üsnagi natsionalistlik Bayerni partei, kes enda kergelt provokatiivsete plakatitega (nagu Baieri lipuvärvides Kreekas taguotsast kulda välja punnitav eesel) ja sooviga Saksamaa rikkaim liidumaa iseseisvaks vabariigiks teha, selgelt teistest erakondadest eristub," kirjutab lugeja.