Miks ettevõtted kinke teevad? Eks seal ole häid soove ja kõike muud, aga ettevõtte kink on suures osas ikkagi reklaamina mõeldud. Sageli on firmakink aga hoopis täielik antireklaam.

Võib-olla on ettevõtted unustanud, et kingitus ei tähenda ainult seda, et oled midagi n-ö tasuta ära andnud. Kingitus peab kingisaajale ikka rõõmu tooma. Kui see eesmärk täidetud ei saa, ei toimi ka reklaam. Vastupidi - ettevõte võib end väga viletsas valguses näidata.

Head näited ebaõnnestunud firmakinkidest on pastakad, mis vaevu kirjutavad, šokolaadid ja kommid, mis maitsevad ainult odavuse järele. Vihmavarjud, mis lagunevad esimese tuulepuhanguga, t-särgid, mis kannatavad heal juhul välja ühekordse kandmise või on nii halva lõike või disainiga, et keegi neid selga panna ei tahagi. Jubedad fliisist kindad, mütsid, sallid. Termostass, mis ei pea sooja.

Või siis kingitud hobuse suhu ei vaadata? Loomulikult vaadatakse! Kui erakonnad valimiste eel pastakaid jagavad, siis võib-olla see reklaam tõesti toimib, sest inimesel ei olnud mingit ootust ja näe, nüüd sai midagi. Heakene küll.

Kui aga ettevõte tahab teha kingi headele klientidele või koostööpartneritele, siis võiks kink olla läbi mõeldud. Ja kui korralik firmakink eelarvesse ei mahu, siis olgu pigem tõesti midagi muud kvaliteetset, kus ei figureeri ettevõtte logo (sest oma logo trükkimine suvalisele asjale võib tõesti uskumatult kulukaks osutuda).

Ebakvaliteetne firmakink on solvang ja antireklaam. Las siis olla parem olemata.