Kui Türilt väljumine hilines umbes 22 minutit, siis Raplast edasi suurenes see veelgi. Põhjuseks teatati, et tegu on koosseisurikkega, mis klienditeenindaja selgitusel tähendab tehnilist riket.

Soome transpordiamet avaldas eelmisel aastal uuringu "Rongireisijate kogetud täpsus. Täpsuse väärtustamine kaugrongiliikluses". Selle kohaselt ei põhjusta alla-viie-minutilised hilinemised olulist kahju. 5- kuni 15-minutilised hilinemised aga hakkavad põhjustama juba arvestatavaid kahjusid, nagu näiteks ebakindlust järgnevatele reisidele jõudmise osas, tööle või kooli hilinemist või vastu tulnud inimese ooteaja pikenemist.

Üle 60% vastanute hinnangul põhjustab aga 15- kuni 30-minutiline hilinemine juba väga suuri kahjusid. Hilinemise rahaline kahju sõltub uuringu kohaselt hilinemise pikkusest. Kui näiteks 15-minutilise hilinemise rahaliseks kahjuks hinnati 25 eurot tunnis, siis 30-minutilise hilinemise kahjuks juba 38 eurot tunnis.

Arvestades Elroni kõikidel liinidel toimunud hilinemisi ja reiside ärajäämisi, on sellega põhjustatud ühiskonnale arvestatavat kahju. Teame ju kõik, kui pikad on Eestis järjekorrad eriarstide vastuvõtule ja kui inimene oli teel sellisele vastuvõtule, võib rongi hilinemise või sootuks ärajäämise tõttu jääda see inimesele viimaseks katseks.

Tänase seisuga on Elroni diiselrongid olnud liinidel alla kuu ja juba esineb hulgaliselt tehnilisi probleeme, mis põhjustavad rongide hilinemisi ja reiside ärajäämist. Mis saab siis mõne aasta pärast? Kas siis sõidavad rongid vaid juhugraafikuga ja nendega soovitud ajaks sihtkohta jõudmine on ainult naiivne unistus?