Reklaamil seisab: "Kogu kaup kuni -70%". Sellest teatest ei loe muud välja, kui et mõni asi võib olla 70% odavam. Just nimelt MÕNI, sest mina ei suuda poodides vahepeal ära imestada, kus nurgas võiks olla see imeasi, mis on 70% alla hinnatud nagu reklaam väidab. Kui poeaken väidab 70%, siis enamik asju on ikka 20 või heal juhul 30% alla hinnatud.

Lisaks on allahindluste ajal tohutult raske hindades orienteeruda. Otsustasin just kingajahil käia ja soov oli saada võimalikult odavad kingad - see ongi ju see, millega allahindlus šoppajaid meelitab! Poodi jõudes loobusin varsti.

Uusi tooteid ja allahinnatud kaupa on raske eristada, allahindluse protsendi sildid olid kingade külge kinnitatud nii, et pidin neid kõiki ümber pöörama, et numbrit näha. Suur osa kaupa oligi ainult 20 kuni 30% alla hinnatud. Tihti ei saa üldse aru, millised tooted on alla hinnatud ja millised mitte ning kas kaubal olev hind on lõplik või läheb sealt veel midagi maha.

Kuna minu jaoks oli oluline just hind, siis ma lihtsalt väsisin ära, enne kui jõudsin aru saada, kust leida soodsamad kingad. Ilmselt siis loodab kauplus, et kui uued ja vanad, kallid ja odavad asjad on segamini, siis ostan lõpuks ikkagi lihtsalt need kingad, mis meeldivad. Kahjuks mu rahakott seda ei luba.

Mõnes poes on küll tõesti kogu kaup lubatud protsendiga alla hinnatud, aga siis märkad sageli, et suur osa paremat kaupa on allahindluse ajaks väljapanekult eemaldatud ja müügil on vaid viletsam osa toodetest, mida ka miinus 50%-ga ostma ei kipu.

Rõivakauplustes olen märganud ka seda, et päris paljud riided näevad allahindluse ajaks juba nii räsitud välja, et neid ei taha enam mingi hinna eest. Järelikult pole kvaliteeti ollagi, kui riided juba proovikabiinides ära lagunevad. Täna nägin ühes poes täiesti topilisi T-särke - sellisel juhul on siis tegemist justkui kasutatud kaubaga! Olen märganud ka proovikabiine, mille põrandad on täis litreid ja niidijuppe - kõik ikka proovitud rõivastelt pärit.

Jalanõude puhul olen kogenud, et üks saabas või king on proovimisest juba numbri võrra suuremaks veninud (või vaateaknal tooni võrra heledamaks pleekinud). Samamoodi olen näinud rõivaid, millele on lausa auk sisse kärisenud (keset kõhtu!). Allahindluse protsent on aga ikkagi vaid kümme.

Kosmeetika osas peaks uhkete kaubamärkide lettidel lausa piinlik olema, kui nad täiesti mäkerdatud ja pooliku huulepulga mõneprotsendise soodustusega letile laovad.

Lõpuks jääb ikka tunne, et sind tahetakse lihtsalt ninapidi vedada. Kui keegi väidab, et kaltsukas šoppamine on vaevaline, siis allahindlustega on sama lugu. Ma saan aru küll, et ega see virisemine ei aita - kes ei taha, ärgu ostku. Vaat ei ostagi.