Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

8. klassi õpilane: õpetaja kontrollib ühte kodutööd mitu nädalat, aga meie peame suutma teha päevas mitu kontrolltööd

 (91)
Kool
Foto on illustratiivneFoto: Ester Vaitmaa

Käes on veerandi lõpp, mis tähendab palju kodutöid, päevas 2-3 hindelist tööd, ja seda, et õpilastelt nõutakse rohkem ning nad saavad vähem magada. Viimased nädal või kaks olen jätnud osa kodutöödest tegemata, sest kui järgmisel päeval on suurem kontrolltöö, siis lihtsalt ei jõua. Kella 8.30-ks Tallinnasse kooli jõudmiseks pean tõusma kell 6.45.

Sellest, kuidas sa murdeeas õpid ja mis hindeid sa saad, sõltub sinu tulevik ja töökoht. Just nimelt hindeid, mitte teadmisi, sest meie haridussüsteem eeldab, et oleme asju pähe tuupides pool ööd üleval ja unustame need pärast kontrolltööd ära, sest uued asjad tulevad peale.

Murdeiga on just see iga, kus peaksime saama paika, kelleks me saada tahame ja mis meist saab, aga tsüklis kool-trenn-kodutööd on seda väga raske teha. Võiksime juba põhikoolis valida endale mõne suuna, sest selleks ajaks on inimesel üsna selge, kas ta tahaks saada pigem füüsikuks või muusikuks. Liiga suurest teadmiste hulgast ei talletu peaaegu mitte midagi.

Veel raskemaks teeb asjad veerandi lõpp. Reeglite järgi tohib päevas olla 1 kontrolltöö ja nädalas 3. Veerandi lõpus on aga tegelikult mitmeid päevi, mil kontrolltöid on 2-3 ja nädala peale võib neid tulla kokku kuni 7! See on hullus. Ükski laps ei suuda õppida normaalselt korraga kolmeks kontrolltööks, kui lisaks sellele on veel kodutöid.

Samas kontrollivad õpetajaid neid "hädavajalikke" väikseid kodutöid vahel mitu nädalat, tuues vabanduseks, et neil on vaja ka teiste klasside töid kontrollida. Kui aga meie ütleme, et meil on kodutöö tegemata, sest meil on mitmes teises õppeaines kontrolltöö, siis läheb e-kooli kohe märkus või halb hinne.