Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

5 lihtsat nõuannet, kuidas haigusi ennetada

 (5)
5 lihtsat nõuannet, kuidas haigusi ennetada
Foto: Marianne Kuusk

Niinimetatud külmetushaigused on tegelikult alati viirushaigused - või siis mõne viirushaiguse põdemise tagajärjel tekkinud bakteriaalsed põletikud. Viirushaigused aga nakkavad inimeselt inimesele ja kui nakatumine on juba toimunud, peab organism nendega omasoodu toime tulema.

See, kui hästi inimorganism viirusnakkusega toime tuleb, sõltub aga enamjaolt sellest, milline oli organismi olukord enne nakatumist. Mida tugevama immuunsusega ja paremini karastatud inimene, seda kergemalt ta loogiliselt võttes haiguse läbi põeb, kas pole?

Seega tuleb "külmetuse" ravimise peale mõelda ammu enne sellesse nakatumist. 

Organismi nõrgestavad loomuldasa päris paljud igapäev esinevad tegurid. Jah, külmetamine võib olla üks nendest, aga ei pruugi - ja kui inimese keha on külmaga harjunud ehk karastatud, siis ei mõjuta ilm keha toimetulekuvõimet just kuigi palju. Teised tegurid, mis immuunsust nõrgestavad, on stress, kurnav elustiil, vale toitumine, mõnuainete tarvitamine ja näiteks ka liigkiire kasvamine, mis lapsi võib kurnata. 

Kui liiga kiire kasvamise ja tihti ka stressi vastu ei anna eriti midagi ette võtta, siis stress, elustiil, toitumine ja mõnuainete tarvitamine on alati inimese enda teha. Meie töökollektiivis on alati kõige sagedamini haiged ja põevad kõige kauem ja raskemalt just nimelt palju suitsetavad kolleegid. Suits mõjub tervisele väga mitmel moel halvasti, niisiis, kui sa tahad haigustest kergemini jagu saada, siis ära suitseta! 

Alkohol mõjub samamoodi halvasti, eriti, kui seda liigtarvitada - etanoolimürgistuse likvideerimisega ametis olev keha ei jaksa immuunsüsteemi piisaval määral üleval hoida, samuti ei tunne alkoholist uimastatud inimene õigesti ei külma ega kuuma ja nii võibki pärast suuremaid pidusid tihti esineda reaalsete haigestumiste laine. Nõuanne nr 2: ära joo, kui tahad terve olla!

Täisväärtuslik toit on muidugi kallim, kui kiirtoit, aga iga päev lõunaks vaid paki kiirmakarone luristav või portsu friikaid ära nosiv inimene tunneb mõne aja pärast kindlalt, et organismi vaevab mõne olulise aine puudus, väsimus ja jõuetus. Need omakorda rajavad soodsa pinnase nakkuste võidukäiguks. Ma pole eriti kindel, kas haiguste ravimine tuleb kokkuvõttes ikka odavam, kui normaalne söömine? Moraal nr 3: söö tervislikult! Parem söö vähem, aga söö õigeid asju!

Kliima mõjutab meid paratamatult, inimene on aga tegelikult kohanenud toime tulema väga igasuguse ilmaga. Rasked perioodid on just need, mil ilm muutub ja keha peab oma toimimisi kohandama. Linliku elustiiliga kaasnevad tihti riided, mille disainil on mugavus ja soojustus elegantsile ohvriks toodud ja auto, millega armastatakse liiklusummikuist hoolimata uksest ukseni sõita. Sage soojast autost õhukese riidega külma välisõhku hüppamine ja vastupidi ajab keha termoregulatsiooni kaunikesti segadusse, mis võib ka immuunsüsteemi nõrgestada. Liiatigi kannatavad inimesed sellise eluviisi korral liikumisvaeguse käes. Moraal nr 4: Vali ilmastikule vastavad riided! Isegi kui need pole sama elegantsed, kui suvekleidike ja kontsakingad, on su tervis siiski olulisem, kui tänaval võõrastele näidatav attitude. Moraal nr 5: Käi jala! Hoiad kokku raha, tihti ka ummikutes istumise aega, teed trenni ja lõpuks karastad ennast. 

Kõiki neid põhimõtteid tuleb järgida muidugi järjekindlalt ja kohest tulemust need tõesti ei anna. Kui aga jääda tervisliku elustiili juurde, avastad mõne kuu pärast, et haigused sulle enam nii kergesti külge ei hakka. Ja see on parem, kui nende efektiivne ravimine!